آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۲۳۸
بازار موبایل
۲۷
موبایلکده

فیلمبرداری 360 درجه 4K در تلفن های هوشمند

فارنت: شاهد معرفی دوربین جدیدی از جانب Insta360 هستیم، این دوربین Insta360 Nano S نام دارد و می تواند فیلمبرداری 360 درجه ای را با کیفیت 4K به گوشی اضافه کند.دوربین جدید Insta360 Nano S به گوشی آی فون متصل می شود و سنسور 20 مگاپیکسلی این دوربین قادر است با کیفیت 4K از محیط فیلمبرداری کند. این دوربین که نسخه آپدیت شده دوربین Insta360 Nano است به لحاظ ابعاد نسبت به نسخه قبلی خود تفاوتی ندارد و از طریق پورت لایتنینگ به آی فون متصل می شود.

کاربر پس از فیلمبرداری از طریق این دوربین می تواند ویدئوها و عکس های 360 درجه را از طریق اپلیکیشن Insta360 Nano S ویرایش کند. این اپلیکیشن امکان استریم کردن ویدئوهای 360 درجه را در یوتیوب، فیس بوک و توییتر میسر می کند.برای سایر پلت فرم ها نظیر اسنپ چت، واتس اپ و اینستاگرام، کاربر باید محتوای ضبط شده را از طریق دوربین Nano S که فرمت 360 درجه دارد به فرمت قابل انتشار در این شبکه ها تبدیل کند.این دوربین آی فون را به یک دوربین تمام عیار 360 درجه تبدیل می کند. امکان سینک دوربین Nano S با ژیروسکوپ آی فون میسر است اما این دوربین ژیروسکوپ داخلی مختص خود را هم دارد. ناگفته نماند که پس از فیلمبرداری کاربر می تواند قسمت هایی مشخص از ویدئو 360 درجه را بسته به صلاحدید خود به فرمت معمولی تبدیل کند.

در کنار این موارد شاهد امکان جالبی برای چت ویدئویی با حالت 360 درجه نیز هستیم. از طرف دیگر این دوربین قابلیتی با عنوان MultiView را در اختیار کاربر قرار می دهد که به لطف این ویژگی، کاربر می تواند زوایای مختلفی از یک صحنه را به صورت مستقیم استریم کند.ضمنا حتی اگر گوشی مخاطب به دوربین Nano S مجهز نباشد باز هم فردی که این دوربین را روی گوشی خود نصب کرده می تواند برای مخاطبان به صورت 360 درجه چت ویدئویی ارسال کند. دوربین Nano S قیمتی حدود 239 دلار دارد و در دو رنگ مشکی و نقره ای از طریق فروشگاه آنلاین آمازون در تمام نقاط دنیا به فروش می رسد.