آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۵
صفحه آخر
۱۲

دادستان ویژه پرونده روسیه به سراغ ترامپ می رود

دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصمیم گرفته این بار خود شخصا سراغ ترامپ برود و از وی در این باره پرس و جو کند.

انتشار کتاب جنجالی «آتش و خشم: نمای داخلی کاخ سفید ترامپ» را باید دردسر تازه و البته خیلی جدی رئیس جمهور آمریکا دانست. «مایکل وولف» نویسنده کتاب که در چند روز گذشته نامش بیش از هر فرد دیگری در جامعه آمریکا بر سر زبان ها افتاده است، احتمال می دهد کتابش به دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» پایان دهد.

حمله های توئیتری شدید ترامپ به نویسنده کتاب و متحدین سابق خود از جمله «استیو بنن» نشانه ای از آتش خشمی است که جنجال تازه در کاخ سفید برپا کرده است. یکی از موارد جنجالی که در این کتاب گفته شده تکرار موضوع ارتباط ترامپ و تیم وی با دولت روسیه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.حالا دوباره با مطرح شدن این مسئله و اذعان «استیو بنن» به خائنانه بودن این ارتباط «رابرت مولر» دادستان ویژه تحقیقات پرونده دخالت روسیه احتمالا ظرف چند هفته آینده به سراغ شخص ترامپ خواهد رفت تا با وی در این زمینه مصاحبه کند.

بر اساس گزارش ها منابع آمریکایی می گویند وکلای دونالد ترامپ درحال مذاکره با بازپرسان پرونده هستند؛ به نوشته واشنگتن پست، «مولر» احتمال مصاحبه با رئیس جمهوری را در اواخر ماه دسامبر (آذر ماه گذشته) در ملاقاتی با وکلای ترامپ مطرح کرده است. شبکه ان.بی.سی نیز گزارش داده که وکلای ترامپ علاقه ای به انجام این مصاحبه ندارند و به جای آن در حال بررسی ارائه پاسخ های کتبی به برخی از سوالات هستند. ان بی سی. به نقل از سه فرد مطلع از ماجرا گزارش داده که گفت وگو میان دو طرف «مقدماتی و در جریان است.»

«مولر»، دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته آمریکا، زمانی که رئیس اف. بی.آی بود از سوی وزارت دادگستری مسئول تحقیق درباره احتمال تبانی میان ستاد کارزار تبلیغاتی ترامپ و روسیه در جریان انتخابات 2016 شد. از زمانی که بازپرسان این پرونده، اتهاماتی را علیه اعضای سابق کارزار انتخاباتی ترامپ مطرح کردند، تنش میان مولر و رئیس جمهوری آمریکا افزایش یافته است.