آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۵
اخبار کشور
۲

ولایتی: پیش بینی های لازم نسبت به خروج آمریکا از برجام وجود دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در برجام پیش بینی های لازم در صورت خروج آمریکا از این توافق وجود دارد.

علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با همام الحمودی رئیس مجلس اعلای عراق در واکنش به احتمال خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: دست ایران در برجام باز بوده و همه گزینه ها هم روی میز است.

ولایتی ادامه داد: در برجام پیش بینی های لازم وجود دارد که در صورت خروج آمریکا از این توافق باید چه اقدامی انجام داد، همچنین در این زمینه طبق قانونی که مجلس تصویب کرده عمل می کنیم.

وی درباره این دیدار گفت: دیدار با همام الحمودی بسیار محتوایی و دوستانه بود. در این جلسه روابط دو جانبه و اوضاع منطقه و پیروزی هایی که در ماه های اخیر توسط ارتش عراق و حشدالشعبی رخ داده بود بررسی شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تبریک به دولت عراق بابت پیروزی های این کشور در ماه های اخیر ادامه داد: مجلس اعلای عراق نقش مهمی در پیروزی مردم عراق و حکومت صدام داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ولایتی تصریح کرد: رابطه ایران و عراق راهبردی و استراتژیک است به طوری که طبق آمارهای ارائه شده حجم تجارت دو کشور بالغ بر 15 میلیارد دلار گزارش شده است. همچنین درخصوص ارتباط فرهنگی دو کشور موضوع اربعین قابل توجه است که در این مراسم افراد بسیاری از ایران و سایر کشورها به عراق سفر می کنند و می توان گفت اربعین، بزرگترین راهپیمایی در طول تاریخ است.