آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دادستان عمومی و انقلاب کرمان: 8 مدیر کانال تلگرامی در کرمان دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری8 نفر از مدیران کانال های تلگرامی در استان خبر داد و گفت: ردپای سرویس های جاسوسی استکبار در حوادث اخیر آشکار و روشن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دادخدا سالاری در جلسه شورای معاونان دادگستری استان که با حضور قضات دادسرای کرمان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 27 نفر از عوامل اصلی و محوری اغتشاشات اخیر در بازداشت به سر می برند.

وی افزود: تحقیقات فنی و تکمیلی به صورت فوق العاده از متهمان برای ریشه یابی موضوع ادامه دارد و با عوامل اصلی حوادث اخیر با قاطعیت و بدون اغماض برخورد می شود.

سالاری با اشاره به اینکه در حوادث اخیر فضای مجازی مهم ترین بستر آشوب های به وجود آمده محسوب می شود، اعلام کرد: طی اقدامات فنی و رصد انجام گرفته توسط نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، هشت نفر از مدیران کانال های شبکه های اجتماعی که دعوت به شورش می کردند در همان ساعات اولیه در چند شهرستان استان دستگیر شده اند.

سالاری تصریح کرد: دستگیر شدگان عمدتا با نام مستعار اقدام به ایجاد کانال با قصد و نیت ایجاد آشوب می کردند و تمام فعالیت های غیرقانونی آنها در جهت ناامن سازی جامعه در بستر کانال تلگرام صورت پذیرفته است.

وی گفت: در حوادث اخیر بلافاصله بعد از برخورد با یک کانال تلگرامی در کمتر از چند دقیقه کانال دیگری به عنوان جایگزین شروع به فعالیت و دعوت به تجمع می کرد که بیانگر این مطلب است که معاندان به نظام به طور هدفمند و از قبل در این زمینه برنامه ریزی و طراحی لازم را انجام داده بودند.