آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۶
سیاسی
۲

آیت الله هاشمی سیاستمداری مبتنی بر مردم بود

کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی دیروز با حضور مقامات و فعالان سیاسی در اولین سالگرد درگذشت وی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

معاون اول رئیس جمهور در این مراسم، آیت الله هاشمی رفسنجانی را استراتژیست توسعه گرا و سیاستمداری مبتنی بر مردم توصیف کرد و گفت: هاشمی مرد صبر و امید، مدارا و تدبیر بود و هیچ وقت کسی او را ناامید ندید، همیشه برای روزهای سخت و آینده برنامه داشت.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری تاکید کرد: بدون تردید اگر بخواهیم از میان روحانیون سرشناس که در انقلاب نقش داشتند پنج نفر را نام ببریم حتما هاشمی رفسنجانی در همه جا شاخص ترین است.

دیگر سخنران این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی بود که با اشاره به خدمات این یار انقلاب گفت: هاشمی، فرد امیدواری بود که برای جامعه ما هم مایه امید محسوب می شد و امروز رهبر انقلاب یکی از کانون های امید در کشور است که همواره باید برای ماندن این کانون امید تلاش کنیم و معتقدم وقایع اخیر به دلیل پمپاژ یاس در جامعه رخ داد.

وی ادامه داد: دوست و دشمن به این اذعان داشتند در شرایط توفان زا وجود آقای هاشمی یک لنگر مطمئن و برای جامعه امیدساز بود؛ همین که مردم احساس می کردند در جامعه فردی به نام هاشمی وجود دارد فکر می کردند در مواقع حساس و خطر کسی وجود دارد که می تواند امیدبخش باشد.

نوه امام راحل(ره) گفت: هاشمی از میان ما رفته اما امید نباید برود؛ رهبر انقلاب امروز یکی از بزرگ ترین کانون های امید در جامعه است اگر هاشمی یک نقطه امید رفت باید همواره تلاش کنیم این کانون امید از جامعه ما نرود.

همچنین در این مراسم قرار بود حسن روحانی رئیس جمهور نیز سخنرانی کند که حضور نیافتن او مورد انتقاد اعضای خانواده آیت الله هاشمی قرار گرفت.