آرشیو دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۹
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید مرتضی شادلو

از رانندگی لودر تا فرماندهی مهندسی جنگ

شهید «مرتضی شادلو» درسال 1360 به عضویت جهادسازندگی گرمسار درآمد؛ و داوطلبانه به جبهه حق علیه باطل در منطقه عملیاتی جنوب اعزام شد. ابتدا به عنوان راننده آمبولانس و سپس راننده لودر در واحد مهندسی ستاد پشتیبانی مناطق جنگی جنوب، به خدمت مشغول شد. در عملیات آزادسازی سوسنگرد، همچنین طریق القدس و فتح المبین، حضوری مستقیم و فعال داشت. به سبب شهامت، ایثارگری و لیاقتی که از خود نشان داد، در عملیات برون مرزی رمضان و مسلم بن عقیل، مسئولیت یکی از محورهای عملیات به وی سپرده شد.

اودر پاییز 1361 در مناطق عملیاتی شمال غرب کردستان و آذربایجان غربی عازم شد. در اولین فرصت با توجه به شرایط سخت زمستانی و وجود برف و یخبندان، با دیگر رزمندگان به احداث دژ و جاده ای بین صائین دژ و بوکان پرداختند. به سبب توانایی ها و مدیریت کامل و با تلاش شبانه روزی وی و دیگر برادران ایثارگر جهادسازندگی پس از سالیان دراز، اولین پل بشکه ای بر رودخانه نصب و همچنین عملیات احداث جاده 40 کیلومتری صائین دژ بوکان نیز همزمان آغاز شد.

در ادامه تلاش بی امانش برای سرکوبی ایادی خائن و وابسته به شرق و غرب سردشت، در تاریخ 23 بهمن ماه 1363 بر اثر انفجار مین دعوت حق را لبیک گفت و به فیض بزرگ شهادت نائل آمد.