آرشیو سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۰
اخبار کشور
۳

تا 22 بهمن 50 درصد طلب حق التدریسی ها پرداخت می شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان از پرداخت 30 تا 50 درصد بدهی حق التدریسی ها تا 22 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین خنیفر دیروز در نشست خبری که در دانشگاه شهید هاشمی نژاد برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری موضوع بودجه دانشگاه فرهنگیان از اولویت های کاری من است و در سازمان برنامه و بودجه قول داده اند که تخصیص اعتبارات دانشگاه فرهنگیان 100 درصد باشد و بعد از مرحله تخصیص اولویت با حق التدریسی هاست.

وی افزود: بیش از 6 هزار حق التدریسی داریم که امیدواریم تا 22 بهمن بین 30 تا 50 درصد طلب آنها پرداخت شود. همچنین پیش بینی می شود که در بودجه سال آینده جذب حداکثری از تمام ظرفیت دانشگاه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان گفت: حداکثر 1400 میلیارد تومان و حداقل 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا دانشگاه فرهنگیان ترمیم و کل مراکز بهسازی شود.

خنیفر توضیح داد: در کل کشور 29 هزار دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان تحصیل می کنند و 800 عضو هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد. یکی از گام های اساسی دانشگاه فرهنگیان جذب هیئت علمی قوی به صورت دائمی است، همچنین دانشگاه فرهنگیان 16 رشته بر اساس مواد درسی از ابتدایی تا دیپلم را پوشش می دهد و تلاش بر این است که در تمام رشته پذیرش دانشجو داشته باشیم.

خنیفر افزود: باید ورود معلم به نظام تعلیم و تربیت تنها از پردیس های دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم باشد و هم اکنون نزدیک به 20 هزار جای خالی در پردیس های دانشگاه فرهنگیان کل کشور وجود دارد که تمام پردیس های کشور اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجو کرده اند.