آرشیو سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۱
تپش روز
۵

نجات 20 نفر از آتش گسترده پاساژ

آتش نشانان پایتخت در جدال با حریق گسترده پاساژی در خیابان فردوسی، 20 نفر را از میان دود و آتش نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ساعت 8 و 9 دقیقه صبح دوشنبه، وقوع آتش سوزی در خیابان فردوسی، کوچه برلن به سامانه 125 اطلاع داده شد و بلافاصله آتش نشانان چهار ایستگاه همراه خودروی تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند. سیدجلال ملکی با بیان این که آتش سوزی در یک پاساژ رخ داده بود، افزود: این پاساژ شامل سه طبقه و یک طبقه زیرزمین بود و بیش از 250 باب مغازه و انبارهای کوچک و بزرگ در آن قرار داشت. کانون آتش سوزی هم در انباری حدودا 50 متری در طبقه منهای یک رخ داده بود که حجم زیادی پوشاک در آنجا نگهداری می شد.

وی با اشاره به شعله ور بودن زبانه های آتش، هنگام رسیدن نیروها به محل حادثه، بیان کرد: آتش در انبار کاملا شعله ور بود و از درها و شیشه ها بیرون می زد. سیم های روی سقف را نیز تحت تاثیر قرار داده بود و بسرعت در حال سرایت به مغازه ها و انبارهای جانبی بود و دود زیادی هم طبقات بالایی را در بر گرفته بود.

سخنگوی آتش نشانی تهران به نجات افراد محبوس در دود و آتش اشاره کرد و گفت: با توجه به این که احتمال می رفت تعدادی از کارگران، شب را در پاساژ می مانند گروهی از آتش نشانان وظیفه پیدا کردند برای نجات افرادی که احتمالا محبوس شده اند، اقدام کنند. آنها حدود 20 نفر از جمله افرادی را که خواب بوده و متوجه آتش سوزی نشده بودند به سلامت از ساختمان خارج کردند.

ملکی افزود: با حضور بموقع عوامل آتش نشانی از گسترش آتش جلوگیری شد و مغازه های دیگر تحت تاثیر حریق قرار نگرفتند. البته دود به مغازه و دالان های کناری سرایت کرده بود و اگر اطلاع رسانی سریع و حضور بموقع آتش نشانان نبود، ممکن بود این حادثه مصدومیت و تلفات جانی داشته باشد اما فقط خسارت مالی به انبار آتش گرفته، وارد شد.