آرشیو چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۲
اقتصاد
۴

قیمت دلار آزاد از 4440 تومان گذشت

قیمت دلار در بازار دیروز از 4440 تومان هم عبور کرد. نرخ دلار رسمی نیز که همه روزه به عنوان ارز مرجع، توسط بانک مرکزی تعیین می شود، دیروز به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 3655 تومان رسید.

به گزارش تسنیم، در پی تشدید تلاطم در بازار ارز، نرخ دلار دیروز هم با سیر صعودی همراه شد و در بالاترین قیمت به 4440 تومان رسید. البته فعالان بازار ارز نرخ های مختلفی را برای دلار از 4420 تا 4448 تومان ثبت کردند.

صراف های خیابان فردوسی می گویند: با وجود افزایش قیمت، خرید و فروش چندانی در بازار دیروز انجام نشد. البته صراف ها که از وقایع اخیر در بازار ارز در شوک به سر می برند و دلیلی قانع کننده برای گرانی های اخیر این بازار پیدا نمی کنند این بار به این نتیجه رسیده اند که پایان سال را توجیه گرانی های دلار اعلام کنند.

یکی از صراف ها از کمبود ارز در بازار گله دارد و می گوید: بانک مرکزی به برخی صرافی ها ارز می دهد ولی میزانش خیلی کم است؛ دوشنبه هم بانک مرکزی عرضه چندانی در بازار نداشت؛ اما سه شنبه این وضعیت بدتر شد چراکه ارزی

به صرافی ها نداد.

صراف دیگری می گوید: ارز یکدفعه در بازار کم می شود و به دنبال آن قیمت ها بالا می رود. وی تاکید دارد که حضور بانک مرکزی این روزها در بازار ارز اصلا مثل قبل نیست. یکی از واسطه های بازار ارز که شغلش خرید و فروش دلار برای یکی از صراف های بزرگ است، می گوید: ارز در بازار کم است و دلارهای نقدی را سریع می خرند.

دلال ارزی دیگری هم می گوید: کار بانک مرکزی است، چراکه دولت و بانک مرکزی راحت می توانند با تزریق دلار بازار را کنترل کنند، ولی وقتی بانک مرکزی بعضی روزها دلار کم عرضه می کند و قیمت را بالا می برد همین وضعیت شکل می گیرد.