آرشیو پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶، شماره ۳۰۶۴
جامعه
۱۳

خبر

ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی به 126 جهان در پایگاه ESI

ایلنا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ارتقای رتبه این دانشگاه به جایگاه 126 جهانی در آخرین به روزرسانی پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز خبر داد. فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه جایگاه این دانشگاه در پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترزEssential Science Indicators (ESI) در آخرین به روزرسانی در 22 دی 1396 به جایگاه 126 جهانی رسیده است، گفت: بر اساس این گزارش، آمار آخرین مقالات دانشگاه آزاد اسلامی 42هزارو 60 مقاله است. او خاطرنشان کرد: علاوه بر رشد کمی مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه

(Clarivate Analytics Web of Science) نه تنها شاهد رشد ثبت مقاله های علمی در این پایگاه استنادی هستیم، بلکه در کنار آن متوسط ارجاعات به مقاله های ثبت شده نیز افزایش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که پیش از این، طبق اعلام رسمی پایگاه تامسون رویترز در تاریخ 18 آبان 1396، دانشگاه آزاد اسلامی با 41هزارو 48 مقاله در جایگاه 128 جهان قرار داشت که اکنون با دو پله صعود به جایگاه 126 جهان رسیده است.

کره جنوبی 3 بیمارستان در ایران می سازد

ایرنا: قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با تاکید بر جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه سلامت، گفت: در زمینه ساخت بیمارستان از سوی سه شرکت کره ای، اقدامات جدی ای صورت گرفته است. محسن اسدی لاری با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه سلامت و ساخت بیمارستان از سوی کشورهای خارجی می توانست زودتر اتفاق بیفتد، افزود: یکی از کارهایی که وزیر بهداشت شروع کرد و همت جدی دولت نیز بر آن بود، بحث ساخت بیمارستان هاست. در این زمینه کشورهای دیگر نیز همکاری های زیادی کرده اند؛ اما اگر زمینه ای برای اقدامات در نظام سلامت وجود داشت، می توانستیم بهتر بهره برداری کنیم. اگر ما تجهیز بودیم و انجمن ها زودتر وارد میدان شده بودند، شاید می توانستیم موفق تر باشیم. او گفت: اتفاقات جدیدی باید در بخش تولید و صادرات حوزه سلامت بیفتد. شرایط بعد از برجام واقعا می توانست بهتر رقم بخورد؛ اما بخش زیادی از مشکلات به دلیل مسائل داخلی است.