آرشیو پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۳
سیاسی
۲

انتقاد مراجع تقلید از طرح مطالب حاشیه ساز توسط برخی مسئولان

مراجع تقلید از طرح برخی مطالب درباره نقدپذیری ائمه معصومین(ع) انتقاد کردند.

آیت الله مکارم شیرازی در همین زمینه در جلسه درس خارج فقه خود گفت: در این هفته گفت وگوهای زیادی درباره سخن یکی از مسئولان مطرح شد که بعدا بخشی از سخنان وی تکذیب شد. در این مورد نامه های بسیاری به دفتر رسید که «شما چرا سکوت کرده اید و سخنی نمی گویید؟!»

به گزارش تسنیم، وی با بیان این که «صرف نظر از این که محتوای کلام دقیقا چه بوده، اما معصومین خط قرمز ما هستند»، تصریح کرد: معصوم بودن ایشان از خطا و گناه از مسلمات مذهب ماست. چه ضرورتی دارد وقتی مطلبی را بیان می کنید، به زمان معصومین اشاره می کنید؟! کار به خط قرمزها نداشته باشید! در این موقع که نیاز شدید به وحدت داریم، سخنانی گفته می شود که جامعه را ملتهب می کند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: چه کار به وضع معصومین و زمان آنها دارید که دردسر برای خود درست می کنید؟! من قبلا گفته ام تضعیف قوای سه گانه صلاح جامعه نیست، اما گاهی خودشان برای خود مشکل درست می کنند و ذهن مردم جامعه را از مشکلات اصلی منحرف و به مسائل حاشیه ای متوجه می کنند. وی تاکید کرد: شما کار اصلی خود را در سه چیز خلاصه کنید؛ جلوگیری از گرانی، تولید کار برای اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان تحصیلکرده و در دسترس قرار دادن یک فضای مجازی سالم برای مردم. آیت الله نوری همدانی هم دیروز در درس خارج فقه خود با اشاره به مساله مطرح شده در زمینه عصمت معصومان(ع) گفت: این که می توان از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) انتقاد کرد مغالطه کار است؛ آنها اجازه سوال می دادند ولی انتقاد از آنها وجود ندارد؛ از آنها سوال می شد و جواب می دادند پیامبر(ص) و ائمه(ع) معصوم هستند و انتقاد از آنها معنا ندارد.