آرشیو پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۳
حوادث
۱۹

بی گناهی 3 پلیس در مرگ بیمار روانی

سه مامور پلیس که در جریان مرگ بیمار اعصاب و روان در برابر اتهام سنگینی قرار گرفته بودند، با رای قضات دادگاه کیفری بی گناه شناخته شدند.

به گزارش جام جم، 27 دی 92، درگیری در یکی از خیابان های تهران، ماموران کلانتری 127 نارمک را به محل حادثه کشاند. چند نفر از همسایه ها با مردی به نام هوشنگ که دچار اختلال اعصاب و روان بود، درگیر شده بودند. سه مامور پلیس، هوشنگ را سوار ماشین کردند و با خود بردند اما او یک هفته بعد به دلیل صدمات بدنی ناشی از اصابت جسم سخت در بیمارستان فوت کرد. با شکایت خانواده هوشنگ، دادسرا وارد عمل شد و از رئیس زندان تحقیق کرد. او گفت: متهم هنگام تحویل به زندان وضعیت نامناسبی داشت. ما او را به بیمارستان منتقل کردیم اما چند روز بعد فوت کرد.

با تکمیل تحقیقات، سه مامور پلیس به قتل عمد هوشنگ متهم شدند و چندروز پیش آنها در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای جلسه، مادر مقتول درخواست قصاص کرد. سپس هر یک از ماموران به دفاع از خود پرداختند. یکی از آنها گفت: آن روز اولین نفری بودم که با موتور پلیس به محل حادثه رسیدم. همسایه ها تا مرا دیدند، گفتند این فرد (مقتول) مشکل روانی دارد و ما را عاصی کرده است. شیشه ماشین ها را می شکند، مردم را آزار می دهد و... امروز هم با بیل دنبال یکی از اهالی کرده است. هوشنگ کنار دیوار، با حالت ناخوشی روی زمین نشسته بود. چون جمعیت زیاد بود، از کلانتری درخواست کمک کردم و آنها هم دو مامور دیگر فرستادند. ما اول سعی کردیم با آرامش، هوشنگ را سوار ماشین کنیم. حتی به او آبمیوه هم دادیم اما مقاومت کرد. مجبور شدیم به دستانش از پشت دستبند بزنیم و بعد سوار ماشین کنیم. ما هیچ ضرب و شتمی نکردیم. دو مامور دیگر هم اظهارات مشابهی بیان کردند و خود را بی گناه دانستند. در پایان دادگاه، قضات وارد شور شدند و به خاطر نبود مدارک محکمه پسند در این پرونده هر سه مامور را بی گناه شناختند و آنها را تبرئه کردند.