آرشیو پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۳
جامعه
۱۷

رصد عملکرد دستگاه ها در حوزه آسیب های اجتماعی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در حال طراحی سامانه رصد عملکرد دستگاه های همکار در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در وزارت کشور هستیم و دستگاه ها موظفند در این سامانه کارنامه عملکردشان را ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، تقی رستم وندی افزود: کارنامه عملکرد دستگاه ها در این سامانه جمع بندی شده و به شورای اجتماعی عرضه می شود. این اقدامات دستور رهبر معظم انقلاب است و بایستی اجرایی شود. همچنین بر نحوه عملکرد دستگاه ها در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نظارت می کنیم.

وی ادامه داد: گزارش گیری از نحوه عملکرد دستگاه ها تا قبل از آخرین جلسه شورای اجتماعی به صورت ارتباطات اداری انجام می شد، اما با راه اندازی این سامانه تصمیم براین است که ارتباطات به صورت دیجیتالی و سریعتر انجام شود ضمن این که نیازی به پیگیری های فردی در ادارات هم نیست. همچنین چون استانداری ها زیر نظر وزارت کشور هستند این سامانه را برای همه استان ها نیز برقرار خواهیم کرد و احتمالا تا پایان سال این کار انجام و ازابتدای سال97 این سامانه فعال می شود.

رئیس سازمان اموراجتماعی کشور عنوان کرد: دوسال قبل گزارشی را خدمت رهبر معظم انقلاب در خصوص وضعیت اجتماعی ایران براساس پژوهش ها ارائه دادیم و بعد از آن 5 جلسه برای ارائه گزارش دستگاه ها در محضر ایشان برگزار شد که اولین و دومین جلسه در آبان 94، جلسه سوم در اردیبهشت 95، جلسه چهارم در آبان 95 و آخرین جلسه نیز آبان 96 برای ارائه گزارش از وضعیت اجتماعی در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

وی ادامه داد: در جلسات اول گزارش هایی ارائه شد که رهبر معظم انقلاب برای کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء وضعیت اجتماعی کشور دستوراتی دادند و فرمودند که بایستی شورای اجتماعی کشور ارتقا یابد. به همین سبب آیین نامه جدیدی تهیه شد و رئیس جمهور ریاست شورای اجتماعی را بر عهده گرفت و تا آن تاریخ وزیر کشور ریاست شورای اجتماعی را برعهده داشت.