آرشیو شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۳
اخبار کشور
۲

پیشنهاد اندیشکده آمریکایی به دولت ترامپ: آمریکا با کاهش بهای نفت به کمک آشوبگران ایران بشتابد!

یک اندیشکده آمریکایی به دولت این کشور پیشنهاد کرده از فرصت آشوب های اخیر در برخی شهرهای ایران برای لطمه زدن به اقتصاد این کشور با کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی استفاده کند.

به گزارش فارس، اندیشکده «بلفر» از درآمدهای نفتی ایران به عنوان «آسیب پذیرترین» بخش حکومت ایران یاد کرده و خواسته راهبردهای دراز مدت و کوتاه مدتی برای کاهش قیمت جهانی نفت در نظر گرفته شوند.

اندیشکده بلفر تصریح کرده است: ایالات متحده می تواند- و بایستی- با وارد کردن فشار بر حکومت ایران از ناحیه درآمدهای نفتی که آسیب پذیرترین نقطه آن است از آزادی طلبی مردم ایران بخوانید آشوبگرانی که به تخریب اموال عمومی و کشتار بیگناهان پرداخته اند - حمایت کند. چنین راهبردی بایستی حاوی مولفه های بلندمدت و کوتاه مدتی باشد که هر دو برای کاهش بهای جهانی نفت طراحی می شوند.»

این اندیشکده کاهش بهای جهانی نفت را «سریع ترین و مطمئن ترین» روش برای «تغییر حکومت» ایران خوانده است. بلفر می نویسد: «از آنجا که 80 درصد بودجه ایران از صادرات نفتی تامین می شود، فوری ترین و مطمئن ترین روش برای تغییر حکومت در تهران، کارزاری وسیع برای کاهش بهای فعلی نفت جهانی است.» اندیشکده «بلفر» یا یادآوری اینکه ایران برای تراز کردن بودجه نیازمند قیمت نفت 130 دلاری به ازای هر بشکه است، می نویسد: «به خاطر مردم ایران و ثبات جهانی، نمی توان اجازه وقوع این اتفاق را داد. واشنگتن بایستی، رهبری این تلاش را به عهده بگیرد.»!

گفتنی است آشوبگران ضمن موج سواری بر روی مطالبات به حق و اعتراضات معیشتی مردم به تخریب اموال عمومی و کشتن بیگناهان پرداختند، در این میان و در حالی که بهانه آشوبگران مشکلات معیشتی و اعتراض به گرانی بود آنها به دنبال حمایت های آمریکا در قالب تحریم های ایران هستند، تحریم هایی که به صورت مستقیم معیشت مردم را هدف می گیرد.