آرشیو شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۳
شهرستان ها
۷

انتقاد معاون شهردار تبریز از عدم اجرای مصوبه دولت

تبریز- خبرنگار کیهان: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از عدم تحقق مصوبه دولت در 9 سال اخیر در مورد حاشیه نشینی تبریز، انتقاد کرد.

محمد عزتی گفت: در مصوبه سفر استانی رئیس جمهوری وقت در سال 87 تخصیص 41 هکتار زمین برای حاشیه نشینی در نظر گرفته شده بود که متاسفانه تاکنون این امر تحقق پیدا نکرده است.

عزتی اظهار داشت: با توجه به این مسئله، دولت در قالب 10 درصد سهم شهرداری از اراضی تفکیکی دولتی، 6 هکتار به این موضوع اختصاص داده است.

وی خواستار تحویل این سهم به صورت رایگان شد و افزود: طبق مصوبه این سهم به اجرای فضاهای آموزشی، فرهنگی، عمومی و خدماتی تخصیص یافته و ارزش افزوده آن، صرف دیگر بافت های ناکارآمد خواهد شد و برای همین تحویل رایگان آن مد نظر شهرداری و مصوبه ستاد بازآفرینی شهرستان است.

به گفته وی 50 هکتار بافت حاشیه نشین ضلع شمالی تبریز با 15 هزار نفر جمعیت، نیاز به مدیریت دارد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز خاطرنشان ساخت: طبق سند بازآفرینی شهری دولت می بایست تسهیلات لازم را برای توانمندسازی بافت های حاشیه نشین ارایه دهد ولی بهره بالای این وام ها باعث گردیده تا ساخت و سازها و طرح های توانمندسازی با چالش روبرو شوند.

تبریز بیش از 4500 هکتار بافت فرسوده و حاشیه نشین دارد.