آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۹
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

نمایشگاهی با موضوع حادثه پلاسکو

نمایشگاه عکس «آب و آتش» به مناسبت سالگرد حادثه ساختمان پلاسکو در خانه عکاسان ایران برگزار می شود. به گزارش مهر، این نمایشگاه متشکل از 70 عکس از 14 عکاس مطبوعاتی تهران است که لحظات شروع آتش سوزی تا مراسم تشییع و تدفین شهدای آتش نشان را روایت می کند.این نمایشگاه روز سه شنبه سوم بهمن ساعت 16 با حضور تعدادی از خانواده های شهدای آتش نشان در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران (حوزه هنری) افتتاح می شود و تا تاریخ 11 بهمن ادامه دارد.

درگذشت پیشکسوت عکاسی همدان

محمدمهدی استعدادی، پیشکسوت عکاسی همدان درگذشت. به گزارش ایلنا، «محمدمهدی استعدادی» یکی از عکاسان قدیمی همدان بود که سال 1323 در محله کبابیان همدان متولد شد. استعدادی از سال 1341 به عنوان خبرنگار و عکاس مجله صبح امروز و روزنامه کیهان کار خود را آغاز کرد و سپس خبرنگار و عکاس کل نشریات اطلاعات شامل روزنامه، هفتگی، بانوان، جوانان و دنیای ورزش شد. او از سال 1350 تا سال 1371 عضو موسسان اتحادیه عکاسان همدان شده و ریاست اتحادیه عکاسان همدان را برعهده داشت و مدتی هم خبرنگار و عکاس وزارت جهانگردی و اطلاعات بود.

آغاز جشنواره هنرهای تجسمی فجر

آیین افتتاحیه جشنواره دهم هنرهای تجسمی فجر سه شنبه سوم بهمن برگزار می شود. به گزارش ستاد خبری جشنواره، آیین افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، مجتبی آقایی دبیرکل جشنواره و جمعی از هنرمندان عرصه تجسمی برگزار می شود. این مراسم سه شنبه 3 بهمن ساعت 18 در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار می شود و ورود برای عموم مردم و علاقه مندان آزاد است.

«رئال مادرید یازده بارسلونا یک»در شهرزاد

نمایش «رئال مادرید یازده بارسلونا یک» به نویسندگی و کارگردانی سیدمهدی شجاعی از بیستم بهمن ماه 96 هرشب ساعت 18:30 در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می رود. این نمایش با بازی امیرحسین فتحی، میثاق زارع، بانیپال شومون، الهام شعبانی، مروارید جعفری، فاطیما بهارمست، آرش اشاداد و سینا رازانی و به تهیه کنندگی گروه هنر آگورا دومین اثر سیدمهدی شجاعی در عرصه تئاتر است. در خلاصه این نمایش آمده: «پسر خانم کارار (خوآن) بهترین تک تیرانداز شهر مادریده ولی خانم کارار 8 ساله به جای جنگ فرستادتش ماهیگیری چون نمی خواد اونم مثل پدرش کشته شه.