آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۹
جهان
۲۰

خبر

پاتریک میهان، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا که متهم به اذیت و آزار جنسی شده بود، از کمیته اخلاق این مجلس اخراج شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در توئیتی به مناسبت نخستین سالگرد ریاست جمهوری اش «موفقیت های بی سابقه» امریکا در دولت خود را تحسین کرد و نوشت: از زمان انتخابات، کشور ما با موفقیت های بی سابقه در جوانب مختلف روبه رو شده است.

نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن مراکز تجمع نیروهای دولت مستعفی این کشور و نیروهای ارتش سودان را که در ائتلاف عربی مشارکت دارند، در استان حجه در شمال غرب یمن هدف قرار دادند.

برخی از مقام های اطلاعاتی امریکا نگرانند چین از طریق منافع اقتصادی برای تغییر نظرات جراد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید و داماد ترامپ اقدام کند.

«عطا محمد نور» والی بلخ و مدیر اجرایی جماعت اسلامی افغانستان در جریان سخنرانی در مزارشریف کناره گیری اش را به استعفای مدیر اجرایی دولت و رئیس جمهوری افغانستان مشروط کرد.

شامگاه شنبه گروه طالبان با حمله به یک آیین محلی در روستای «بزبای» شهرستان «شولگر»، 18 نفر از غیرنظامیان حاضر در مراسم را به قتل رساندند.

دولت چین از استراتژی جدید دفاعی امریکا انتقاد کرده و آن را سیاست ها و عقایدی خواند که تنها ذهنیت مربوط به جنگ سرد را داشته و باعث ایجاد تنش و تقابل نظامی خواهد شد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد، این حزب در همه زمینه های انتخابات پارلمانی هم پیمان جنبش امل خواهد بود. او در ارتباط با فعالیت های امریکا در منطقه نیز تاکید کرد که مقاومت نقشه های این کشور برای منطقه را ناکام گذاشته است.

به دنبال توافق رژیم صهیونیستی و اردن درباره حوادث سفارت اسرائیل در امان، نخست وزیر اسرائیل و پادشاه اردن تلفنی گفت وگو کردند. همچنین اسرائیل به خانواده های کشته شدگان حادثه مذکور غرامت داد.