آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۵
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* بحران معیشتی را که آقای رئیس جمهور با گره زدن همه چیز به برجام و خوش بینی به غرب به وجود آورده فقط با عمل به اقتصاد مقاومتی می توان ترمیم کرد و پس از یک جهاد همگانی اقتصادی آرامش را به جامعه برگرداند.

38190916

* در مناظره آقای جبرائیلی با مدیر مسئول روزنامه شرق در برنامه تلویزیونی ثریا مدیر مسئول روزنامه شرق در مقابل اسناد و دلایل مستند طرف مقابل خود حرفی برای دفاع نداشت ولی باخبر شدیم وزارت خارجه بعد از این مناظره روشنگرانه اقدام به صدور اطلاعیه علیه صدا و سیما و میهمان برنامه آقای جبرائیلی کرده و حتی مرتکب توهین و جسارت به این ناقد شده است. چگونه است که طبق نظر و سلیقه آقایان می توان به امام زمان(عج) انتقاد کرد ولی نقد برجام را تحمل نمی کنند!

بیگ زاده

* آقای پزشکیان نایب رئیس مجلس می گوید برجام را مطالعه کردم و چیزی متوجه نشدم! البته از ایشان انتظار نیست که همه چیز را بداند اما انتظار داریم مثل نمایندگان مجالس دنیا، در آنچه نمی دانند لااقل به نظر کارشناسان خبره توجه کنند. چرا نکردند؟

51400913

* مدیر مسئول شرق در مناظره برنامه ثریا وقتی در خلال بحث، حقایق مربوط به برجام آشکار شد، گفت همه در یک کشتی نشسته ایم در حالی که دولت خصوصا در زمان تحمیل برجام به نقدها پاسخی تند و بی ادبانه می داد و روزنامه هایی مثل شرق نیز آن را با شور و شعف بازتاب می دادند. آیا آن زمان همه در یک کشتی نبودیم؟ البته پاسخ آن روشن است. چون حالا می بینند که مردم از وعده های نسیه دولت خسته شده اند.

محبی و 91490910

* مدیر مسئول شرق در مناظره برنامه ثریا حرفی برای گفتن نداشت زیرا تیترهایی که آن روزها در حمایت از برجام و این روزها در حمایت از مسببان دستان خالی دولت می زند با آنچه که مردم مشاهده می کنند فاصله دارد. مگر اینکه مرفهین و اشراف از دستاوردهای دولت صاحب ثروت های کلانی شده باشند، و الا وضعیت معیشتی طبقات کم درآمد نیاز به هیچ توضیحی ندارد.

91490910

* آقای روحانی، در قرآن کریم آیه ای است که می گوید «چرا به آنچه که می گویید عمل نمی کنید؟» درباره نقدپذیری و نیز مذمت ناسزاگویی توجه شما را به این آیه شریفه جلب می کنم.

حسامی- تهران

* آقای آخوندی، چه سهمی از اشتغالزایی برای جوانان داشتند؟ آیا مجلس نباید از ایشان توضیح بخواهد که وزارتخانه زیر نظر آقای وزیر چه دستاوردهایی تاکنون داشته است. حتی در مورد هواپیماهای خریداری شده چرا تنها 3 فروند آن هم بعد از 2 سال از برجام از 180 فروند وارد کشور شده است؟

60210990

* وزارت اطلاعات چشم نظام است ولی وزیر محترم اعلام کرده اگر کسی از مدیر دوتابعیتی مطلع است اعلام کند! مگر سخنگوی دستگاه قضا اسامی افراد را به وزارت اعلام نکرد؟ و آیا واقعا مجموعه مهم که چشم نظام است از دوتابعیتی ها مطلع نیست؟ چه کسانی پای جاسوسان و نفوذی ها را به دفتر ریاست جمهوری باز می کنند که جیسون رضایی می گوید چنان به رئیس جمهور نزدیک شدم که نوع آدامس وی را می دانم؟

62100936 و 39490912 و69600936

* اگر مدیران جهادی و معتقد به اقتصاد مقاومتی بر سر کار آیند همان طوری که 8 سال جنگ تحمیلی را اداره و دشمن را به عذرخواهی و عقب نشینی وادار کردند و جنگ استکبار و تروریست های مورد حمایتش علیه مردم عراق و سوریه را به نقطه موفقیت کنونی رساندند می توانند بر مشکلات اقتصادی هم فایق آیند.

41020914

* برجام نابودکننده اقتصاد کشور و تلگرام تخریب کننده اعتقاد و دین مردم است البته این حقیقت برای مسئولانی اهمیت دارد که درد دین و معیشت مردم را داشته باشند.

عباسی

* در طی 9 ماهه سال 96، 60 تن سنگ پا وارد کشور شده و کالاهای دیگر مثل سنجاق، آدامس و... هم جزو واردات به کشور بوده است. واقعا کنترل دروازه های واردات برای دولت دشوار است؟ اگر این طور است چرا ناتوانی اش را در کنترل واردات اعلام نمی کند تا نیروهای انقلابی به آن سروسامان دهند؟

2811021

* سعدی چه زیبا گفته که «سگ را گشاده اند و سنگ را بسته» حکایت های کار امروز دولت ما شده که فضای مجازی را در اختیار بیگانگان قرار داده که با این کشور و ملت هر کاری خواستند بکنند ولی بودجه صدا و سیما را کم کرده است.

رضایی

* بعد از چند سال فرافکنی ناتوانی های دولت یازدهم و دوازدهم به سوی دولت قبل از خود، حال گویا نوبت آقای نجفی شهردار شده که مدعی فساد اقتصادی در شهرداری سابق شود! اگر توانایی تکرار آن همه خدمات شهردار قبلی در راه اندازی 7 خط مترو و بزرگراه و... را ندارند چرا می خواهند با متهم کردن مدیریت قبلی آن را پنهان کنند. مردم 4 سال آینده و مدیریت شما را هم خواهند دید.

95900914

* آموزش و پرورش در مورد فرهنگیان حق التدریسی از بدو خدمت دهه 60 و 70، برای احتساب سنوات، کسورات بیمه را به نرخ روز سال 96 محاسبه می کند و به این بهانه از هر فرهنگی 5 تا 20 میلیون تومان وجه دریافت می کند؟! لطفا دلسوزان نظام این مشکل فرهنگیان حق التدریسی را حل کنند.

28800919

* از دولتمردان درخواست می کنم از قولی که توان انجام آن را ندارند به جد بپرهیزند. چند بار قول اصلاح و همسان سازی حقوق بازنشسته ها را دادند ولی عملی نکردند چرا؟! چرا بودجه و امکانات برای نجومی ها هست ولی برای این قشر نیست؟! مردم از این بدقولی ها خسته شده اند!

28050916

* چرا مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قطع شده است؟ چیزی که با تبلیغات بسیار در صدا و سیما انجام شد یارانه ملت بود نه مستمری این قشر ضعیف! چرا برخی وقتی مرکب مرادشان از پل گذشت همه پل ها را ویران کردند، به گونه ای که، گویا دیگر به ملت نیاز ندارند! چرا زیر وعده های خود می زنند؟

13440937

* تعاونی مسکن صدا و سیما، اسناد شهرک مسکونی غزالی را بعد از 40 سال هنوز تحویل نداده است. این در حالی است که ساختمان های شهرک مزبور در حال حاضر کلنگی شده است! و مشکلات زیادی از این بابت گریبان این مالکان را گرفته است. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.

05300912

«پاسخ شرکت ملی گاز ایران»

در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه دو مورخ 96/10/17 ستون کیهان و خوانندگان به آگاهی می رساند: حق بیمه بر مبنای قانون بودجه و به ازای هر واحد مسکونی مشترک، ماهیانه مبلغ یکصد تومان (1000 ریال) به عنوان نرخ پایه توسط بیمه گذار به عنوان نماینده بیمه شده از مشترکین اخذ و جهت بیمه مشترکین پس از هر دو دوره به حساب بیمه گر واریز می گردد و بیمه گر نسبت به تامین پوشش بیمه ای مشترکین به شرح ذیل اقدام خواهد نمود:

الف- پرداخت غرامت فوت برای هر نفر در هر حادثه به مبلغ (سیصد میلیون ریال)

ب- حداکثر غرامت نقص عضو و از کار افتادگی دائم و جبران هزینه های پزشکی برای هر نفر و در هر حادثه (دویست میلیون ریال)

ج- حداکثر جبران خسارت های مالی به واحدهای مسکونی و مشاعات و املاک مسکونی آسیب دیده که در مجاورت مکان وقوع حادثه قرار داشته و حق بیمه پرداخت می نمایند در هر حادثه و به ازای هر یک از موارد مذکور به عنوان یک واحد مستقل تا مبلغ (هفتصد میلیون ریال) می باشد.

لازم به ذکر است که هر یک از مشترکین شهری و روستایی در سال فقط مبلغ هزار و دویست تومان (12000 ریال) به عنوان حق بیمه پرداخت می کنند.

مزید اطلاع، هم اکنون (در سال 1396) شرکت بیمه پارسیان به عنوان بیمه گر وظیفه پاسخگویی به مشترکین محترم را مطابق شرح فوق خواهد داشت و مشترکین بیمه شده گاز طبیعی در صورت حادثه ابتدا لازم است بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی به نمایندگی های بیمه پارسیان مراجعه و پس از تکمیل پرونده از خدمات فوق بهره مند گردند.