آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۳۰۶۷
جهان
۷

رویداد

مخالفت دادگاه فدرال عراق با تغییر زمان انتخابات

سخنگوی دادگاه فدرال عراق موضع این دادگاه درباره موعد انتخابات را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، ایاس الساموک، سخنگوی دادگاه فدرال عراق، گفت: دادگاه حکم تفسیری را درباره ماده 56 قانون اساسی بنا به درخواست پارلمان صادر کرده که در آن بر لزوم پایبندی به مدت مشخص شده در ماده مذکور برای انتخاب اعضای پارلمان جدید و عدم تغییر آن تاکید شده است.

کل کل ناهاری جانسون با وزیر خارجه فرانسه

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا، سفر به فرانسه برای دیدار با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی اش، را به بهانه «مشغله زیاد دو وزیر» لغو کرد. به گفته منابع، وزیر خارجه فرانسه پیش از این ضیافت ناهار با همتای انگلیسی خود را لغو کرده بوده و همین امر منجر شد تا جانسون هم نشست هماهنگ را برهم بزند.

سفر هیئت هایی از شهر قدس به عربستان

رهبرانی از جنبش فتح مقدمه چینی ها را با هدف تحکیم روابط میان عربستان سعودی با سرشناسان، فعالان و شخصیت هایی از شهر قدس آغاز کرده اند. به گزارش ایسنا، منابع آگاه، روزنامه رای الیوم را در جریان تماس های رهبران جنبش فتح، از جمله یکی از اعضای کمیته مرکزی برای مقدمه چینی برای انجام سفرهای هیئت هایی از نمایندگان شهر قدس به ریاض و دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، قرار دادند.

گشایش در روابط امان و تل آویو

به دنبال توافق اسرائیل و اردن درباره حوادث سفارت اسرائیل در امان، منابع دیپلماتیک اسرائیلی اعلام کردند، نخست وزیر اسرائیل و پادشاه اردن تلفنی گفت وگو خواهند کرد. همچنین اسرائیل به خانواده های کشته شدگان حادثه مذکور غرامت داد.