آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۹
اجتماعی
۴
خبر

مشاور رسانه ای رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد

تقویت دیپلماسی عمومی بین تهران و پکن

مشاور رسانه ای رئیس دفتر رئیس جمهوری خواستار تقویت دیپلماسی عمومی بین تهران و پکن برای توسعه صنعت گردشگری، اقامت و تورگردانی بین دو کشور شد.

به گزارش ستاد خبری نخستین همایش بین المللی «چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محوریت گردشگری و تجارت»، «فریدون وردی نژاد» روز پنجشنبه در محل هتل لاله گفت 2 ملت ایران و چین شناخت لازم از ظرفیت های یکدیگر ندارند، این در حالی است که مقام های دو کشور نیز در سطح عمومی اطلاعات کافی از پتانسیل های هم ندارند.

وی اظهار کرد: اکنون سطح همکاری های فیمابین به صورت بازار، همکاری های پروژه ای و مشارکت سرمایه گذاری است که باید تقویت شود.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی، رکن بسیار مهم در این زمینه است که باید به شکل حرفه ای دنبال شود.

مشاور رسانه ای رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: ضرورت تقویت اطلاعات بی واسطه و مستقیم بین ایران و چین، کم کردن طرف های سوم است تا رابطه مستقیم شکل گیرد. وی خواستار تکیه بر بخش گردشگری و توسعه این صنعت شد و گفت: در این پیوند، نقش بخش خصوصی باید پر رنگ تر شده و حمایت های لازم از آن انجام شود.

سعید اوحدی یکشنبه در نخستین همایش بین المللی «چشم انداز توسعه روابط ایران و چین بامحوریت گردشگری و تجارت» افزود: رابطه فرهنگی ایران و چین از سابقه ای بیش از 2 هزار سال برخوردار است. به گفته این مقام مسئول، سفر سال گذشته رئیس جمهوری چین به ایران و تاکید بر طرح «یک جاده- یک کمربند»، همچنین هدفگذاری 100 میلیون دلاری در حجم تجاری طرفین، حاکی از برنامه ریزی گسترده مسئولان 2 کشور برای توسعه همه جانبه روابط است. وی با اشاره به گردش مالی 1400 میلیارد دلاری صنعت توریسم در جهان و سهم 10 درصدی آن از تولید ناخالص ملی کشورها، یادآور شد: در حالی که گردشگری به عنوان یکی از سه صنعت اصلی پیشران اقتصادی جهان مطرح است، اما از جایگاه بالایی در اقتصاد کشورمان برخوردار نیست و سهم ایران از گردش مالی یاد شده تنها نیم درصد است.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: هنوز راه طولانی با بسترسازی مناسب برای توسعه گردشگری در کشور وجود دارد؛ در حالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب، حوزه جذب گردشگری یکی از کم هزینه ترین حوزه ها برای توسعه اقتصادی است.