آرشیو پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۰۲
اقتصادی
۶

گزیده

مجوز شهرک های گلخانه ای یک روزه صادر می شود

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: به منظور توسعه گلخانه های کشور، روند صدور مجوز شهرک های گلخانه ای تسهیل یافت و یک روزه شد. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، علی اشرف منصوری با اشاره به شرایط خشکسالی کشور، اظهار داشت: ایجاد و توسعه شهرک های گلخانه ای می تواند در بهره وری آب و خاک نقش اساسی ایفا کند و باید به این سمت و سو حرکت کنیم.

صادرات 183 میلیون دلاری لوازم خانگی در 9 ماهه امسال

مدیر دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در 9 ماهه امسال 183 میلیون دلار لوازم خانگی به کشورهایی چون عراق، افغانستان، سودان، تاجیکستان، ترکیه و ایتالیا صادر شد.به گزارش ایرنا، «مسعود کمالی اردکانی» از رشد توسعه صادرات در بازارهای هدف خبر داد و گفت: طی 9 ماهه سال جاری، کشورهای آسیایی و ایتالیا از ورود لوازم خانگی به کشورشان استقبال کرده اند.

تخلیه 5500 تنی آهن آلات از کره جنوبی در بندر چابهار

معاون بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کشتی «اوشن مستر» (Ocean Master)حامل دومین محموله رول آهن از کشور کره جنوبی به وزن 5 هزار و 500 تن، در بندر چابهار پهلو گرفت و بار خود را تخلیه کرد. حسین شهدادی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تخلیه این کشتی به مدت یک روز و در 17ساعت انجام شد. وی بیان کرد: رول آهن برای تامین مواد اولیه مورد استفاده کارخانه های تولیدی استان سیستان وبلوچستان وارد شده است. وی ادامه داد: نخستین کشتی حامل آهن آلات در ماه گذشته (آذرماه) با نام کاربین هارمونی از کره جنوبی وارد بندر چابهار شده بود.