آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۹
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* به کوری چشم مثلث آمریکایی- عبری- عربی، خط انقلاب و مقاومت نه تنها منطقه بلکه فرامنطقه را درخواهد نوردید. به شرطی که دولت تدبیر دست از انفعال و اعتماد به غرب بردارد.

نیکنام

* مصاحبه اخیر آقای رئیس جمهور نتوانست مرهمی بر زخم مردم باشد. سوال های مجری هم سوال های کلیشه ای بود. کاش اجازه می دادند چند اقتصاددان به نمایندگی از مردم در این مصاحبه مطالبات انباشته شده ملت را مطرح کنند. در ضمن فضا و مکان برگزاری مصاحبه با مبل ها و پرده های زندگی اشرافی نسبتی با سبک زندگی اکثریت مردم نداشت.

گل رنگی

* واقعا مایه تاسف است که دولت طی 5 سال اخیر هیچ قدمی در راه خانه دار شدن مردمی که آرزو و حسرت واحد مسکونی کوچکی برای زندگی دارند برنداشته است ولی در عین حال متقاضیان و ساکنان مسکن مهر را با قوطی خواندن خانه هایشان تحقیر می کند.

سهرابی- اردبیل

* انسان فرهیخته و باتقوا از حسادت تهی است و کار مثبت دیگران و حتی رقیب را دست کم نمی گیرد و با توهین و افترا با او برخورد نمی کند. دولت تدبیر به خاطر بی دستاوردی خودش، مسکن مهر را قوطی می نامد. البته از ساکنان ویلاهای مجلل و ده ها میلیاردی قیطریه، لواسان و سعادت آباد و ولنجک و... توقعی جز این نیست.

01300938

* سوال مردم در کوچه و خیابان این است که وقتی دولت در اداره کشور عاجز شده چرا باید نظام و انقلاب به پای این دولت بسوزد و فدا بشود. نباید دست روی دست گذاشت و ناراحتی مردم را نظاره کرد. چرا کارهای نزدیکان دولتمردان مثل ح ف و م ج در افکار عمومی به حساب کل این نظام شهید داده گذاشته شود؟

90820918

* بعد از اینکه برجام، تقریبا برنامه هسته ای کشور را تعطیل کرد بحث حقوق بشر و موشکی مطرح شد و همان طور که در اغتشاش های اخیر از زبان عوامل دشمن در داخل شنیده شد موضوع دست برداشتن از آرمان دفاع از فلسطین مظلوم و به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی به میان آمد. برجام مقدمه عبور از خط قرمزهای متعدد نظام و از بین بردن عمق استراتژیک کشور است و ادامه دیپلماسی به سبک برجام در آینده می تواند آسیب جدی به فرهنگ، امنیت و قدرت دفاعی بزند و البته چنین نخواهد شد.

24340919

* دولت مگر به فرانسه کم امتیاز برجامی داده است که وزیر خارجه گستاخ فرانسه مواضع ضد ایرانی اش را این طور با صراحت عنوان می کند؟ اگر برخی هم فکر می کنند بدهکار فرانسه هستند این بدهی بی دلیل را نباید مردم شریف ایران بپردازند.

2811021

* اظهارنظر آقای عراقچی مشخص نمی کند که ایشان نماینده مردم هستند یا نماینده 5+1 در ایران! ایشان یکسره از رفع تحریم ها و انجام تعهدات غرب می گویند اما در ایران همچنان تحریم ها پابرجا و عامل توقف اقتصاد کشور است و چرخ زندگی مردم همراه با چرخ سانتریفیوژها از حرکت ایستاده است.

0883031

* وقتی در برجام به هیچ کدام از شروط و قیدهای رهبری عمل نشده دولتی ها چگونه و با چه رویی اعلام می کنند رهبر معظم انقلاب با برجام موافق بوده اند؟

68580919

* همان تفکری که امضای کری در برجام را تضمین می دانست تصور می کرد اروپا آمریکا را تنها خواهد گذاشت ولی دیدیم که اروپا پشت آمریکا درآمده است. چرا بعضی از ساده اندیشی های گذشته شان درس عبرت نمی گیرند و مرتب به کشور خسارت وارد می کنند؟ حداقل پاسخگو باشند.

64060912

* به آن آقایی که عنوان نایب رئیسی مجلس را یدک می کشد عرض می کنم آیا حمایت از جنایتکارانی که پرچم جمهوری اسلامی حاوی لفظ جلاله حضرت حق و نیز مساجد، حسینیه ها و... را آتش زدند دفاع از حقوق بشر و شهروند است؟ آیا همنوایی با کودک کشان صهیونیست و شیطان بزرگ هنر است؟ این آقا که آن طور پیگیر برخورد با معترضان خود در شیراز بود چه طور در فتنه آمریکایی صهیونیستی امسال حامی فتنه گران شد.

2085021 و عالی زاده- آبدانان ایلام

* نمایندگانی که دغدغه زندانی بودن خودفروخته ها را دارند لطف کنند پس از بازدید از زندان، در صورت فراغت بال، فکری هم به حال مردمی کنند که معیشت شان در زندان بی تدبیری مدعیان اعتدال محبوس شده است.

15590912

* در لایحه خدمات کشوری که از سوی دولت به مجلس ارائه شده بندهای خطرناکی وجود دارد که افزایش حقوق مسئولان و مدیران ارشد را تا 50 درصد مجاز دانسته است. اگر این لایحه بدون تجدیدنظر و تعدیل تصویب شود شکاف بزرگ طبقاتی در جامعه شکل خواهد گرفت، ضرورت دارد مطبوعات در این مورد گزارش دقیق و جامع برای مردم تهیه و منعکس بکنند.

حسنی

* روزنامه ایران دوشنبه 96/11/2 خبر از واردات آب معدنی 300 سی سی به قیمت 9 هزار و یک لیتری 12 هزار تومان، از فرانسه و ماست از ترکیه و الاغ از چین و هویج آمریکایی کیلویی 90 هزار تومان و... داده است. واقعا با این تدبیر قرار است کارگران و افراد جویای شغل به خارج از کشور بروند و یا از زندگی ساقط شوند؟ به چه جرمی؟

اسدی

* آقای رئیس جمهور در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد جهت تسویه حساب با سپرده گذاران موسسات مالی - اعتباری غیرمجاز مبلغ 12 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است. مگر پول سپرده گذاران به حساب دولت واریز شده که ایشان برای تسویه حساب از جیب ملت و بیت المال برداشت کرده اند؟

44870917

* از رهبر معظم انقلاب بابت اختصاص اعتبار برای مقابله با ریزگردها تقدیر و تشکر می کنیم. امیدواریم مسئولان امر دیگر بهانه ای نداشته باشند و وارد اقدام بشوند.

56190937

* خدا را شکر بالاخره پس از 5 سال در مورد یکی از مشکلات به جای متهم کردن دولت قبل به چند صراف ترک و کرد (ترکیه و عراق) نسبت داده شد! البته کماکان هیچ مسئولیتی متوجه مسئولان اقتصادی دولت نیست!

12610916

* به جای ایجاد ده ها کمیته و گروه و... صوری و بی خاصیت برای تولید و اشتغال و...، خوب است یک کمیته کارآمد برای جلوگیری از خسارات برجام و قاچاق ایجاد کنید. با این کار بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

جلالی- مشهد

* در این روزها اکثر نشریات به خصوص حامیان دولت انگار صدای مردم را از اوضاع بد اقتصادی شان نشنیده اند اما سپاسگزارم از کیهان که فضایی را فراهم آورده تا مردم بتوانند صدای شان را به گوش مسئولان برسانند. هر چند که ما همچنان منتظر یک گوش شنوا در میان دولتمردان هستیم!

نوری

* آقای روحانی! مردم مشکلاتشان را چگونه برای دولت پیامک کنند!؟ چرا دیگر هیچ راه ارتباطی وجود ندارد؟

1121031

* در این چند سال در هر خیابان شهر چند قهوه خانه بر پا شده و جوانان مشغول قلیان کشیدن شده اند. لابد اسم این کار را هم اشتغالزایی گذاشته اند!

20710917

* دولت چه تدبیری برای حل مشکل اساسی مردم حاشیه زاینده رود و جریان یافتن آب رودخانه زاینده رود اتخاذ کرده است؟!

عبدالعلی جعفری

* دولت پاسخ بدهد به چه دلیل به سربازان و دانشجویان بورسیه وزارتخانه ها که در این مدت از آنان حق بیمه و حق بازنشستگی کسر می شود، عیدی پرداخت نمی کند؟

84950911