آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۹
شهرستان ها
۷

کشف 240 میلیارد تومان فرار مالیاتی در گمرکات مازندران

مدیرکل گمرکات مازندران با اشاره به شناسایی فرار مالیاتی 12 شرکت واردکننده در 2 هفته اخیر در این اداره کل، گفت: از این شرکت ها 240 میلیارد تومان فرار مالیاتی کشف شد.

ابوالقاسم یوسفی نژاد در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گمرک در نوشهر افزود: این میزان فرار مالیاتی در گمرک مازندران از طریق سیستم جامع امور گمرکی شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: به همین خاطر 29 دستگاه خودرو لوکس بابت فرار مالیاتی 240 میلیارد تومانی این شرکت ها توقیف شد که از این تعداد 18 دستگاه خودرو به صورت کامل به تملک دولت درآمد و مابقی آنها نیز در حال انجام است.

یوسفی نژاد خاطرنشان کرد: شناسایی فرار مالیاتی 12 شرکت که 10 شرکت آن واردکننده خودرو و 2 شرکت دیگر واردکننده کالا بودند با همکاری سازمان مالیاتی کشور و گمرک مازندران انجام شد.

به گفته وی، صاحبان این شرکت ها پس از توقیف اموال خودروشان، تاکنون 30 شکایت علیه کارکنان این اداره کل درمراجع قضایی طرح کردند.

مدیرکل گمرکات مازندران با اشاره به افزایش 25 درصدی درآمد گمرکات مازندران در 10 ماهه امسال افزود: در این مدت درآمد گمرکات مازندران به یک هزار و 484 میلیارد و 881 میلیون ریال رسید.

یوسفی نژاد اظهار داشت: در این مدت 757 میلیون دلار کالا به وزن 2 میلیون و 470 تن که عمده آن جو، ذرت، انواع روغن، آهن آلات و ماشین آلات از کشورهای روسیه، سوئیس، امارات، آلمان، اسپانیا وارد کشور شد.

مدیرکل گمرکات مازندران به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: امسال 360 پرونده قاچاق کالا به مراجع قضایی ارجاع شده است.