آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۹
ورزشی
۹

قانون بازی در ورزشگاه بی طرف امروز لغو می شود؟!

کنفدراسیون فوتبال آسیا رای نهایی خود را درباره زمین بی طرف فردا شنبه اعلام خواهد کرد.

با وجود آنکه تنها سه هفته تا آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است اما هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا رای نهایی خود را درباره میزبانی کشورها اعلام نکرده است.

از یک طرف عربستان و امارات اصرار دارند که در ایران و قطر به میدان نمی روند و از طرف دیگر قطر و تا حدودی ایران هم اصرار دارند که تنها در خانه خود از تیم های اماراتی و عربستانی میزبانی می کنند.

سایت العرب الیوم با تیتر «کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی در زمین بی طرف را لغو می کند» نوشت: روز جمعه خبرهایی درباره لغو زمین بی طرف و اجبار کردن تیم های اماراتی و عربستانی برای بازی در ایران و قطر به گوش رسید که قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا رای نهایی خود را روز شنبه اعلام کند.

گزارش سایت العرب الیوم در شرایطی است که دیروز جمعه توئیتر Asian ACL اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری بازی در زمین بی طرف را لغو کرد و این ناکامی بزرگ برای دو کشور عربستان و امارات است. پس از اینکه هیئت اجرایی AFC یک ماه قبل در جلسه ای با حضور اینفانتینو بازی در زمین بی طرف را لغو کرد، متن مصوبه به گونه ای بود که شامل کشورهای عربستان، امارات و قطر می شد. دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز گفته بود که این مصوبه شامل مناقشه فوتبالی ایران و عربستان نمی شود. اکنون باید منتظر ماند و دید که مصوبه جلسه اخیر AFC شامل ایران هم خواهد شد یا خیر.