آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آتش سوزی هولناک در بیمارستان!

آتش‎سوزی در بیمارستانی در کره جنوبی منجر به کشته شدن دست کم 37 نفر شد.

به گزارش الجزیره، در این آتش‎سوزی که در بیمارستانی در جنوب کره جنوبی رخ داد، 70 نفر دیگر نیز زخمی شدند که جراحات 9 نفر از آنها جدی است.

در این میان برخی رسانه ها از افزایش آمار کشته شدگان این حادثه به 41 نفر گزارش داده اند.آتش سوزی این بیمارستان از صبح جمعه آغاز شد و آتش نشانان از احتمال افزایش شمار قربانیان خبر داده اند.

به گفته سرپرست سازمان آتش نشانی میانگ، آتش سوزی حدود ساعت 7:30 به وقت محلی در بخش اورژانس آغاز شد و به سرعت به نقاط دیگر بیمارستان گسترش یافت. ماموران امدادرسانی توانستند بیش از 200 تن را سالم از ساختمان اصلی و یک مرکز نقاهت واقع در مقابل این ساختمان خارج کنند. وی گفته است که اکثر قربانیان در طبقات اول و دوم بیمارستان بودند. گفته می شود حدود 100 بیمار هنگام وقوع آتش سوزی، در بیمارستان بستری بوده اند. آتش سوزی روز جمعه پرتلفات ترین حادثه از این نوع در سال های اخیر بوده هرچند وقوع آتش سوزی های پرتلفات در کره جنوبی بدون سابقه نیست.

ماه گذشته میلادی حریق در ساختمان هشت طبقه یک مرکز ورزشی در شهر «جچیون» به کشته شدن 29 تن منجر شد. وقوع این آتش سوزی و تلفات سنگین آن با اعتراض و انتقاد شدید رسانه های خبری مواجه شد که ساخت و ساز نامناسب و ناکافی بودن امکانات پیشگیری از حریق را عامل اصلی گسترش آتش سوزی و تلفات سنگین آن می‎دانند.