آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

175 سال زندان در انتظار پزشک فاسد

دادگاهی در آمریکا پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک المپیک زنان آمریکا را به جرم تجاوز و سوءاستفاده جنسی به بیش از 150 زن نوجوان ژیمناست، به تحمل 175 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «لری نصار» 54 ساله پزشک سابق تیم ژیمناستیک المپیک زنان آمریکا از سوی قاضی زن دادگاهی در شهر «لنسینگ» ایالت میشیگان آمریکا به 175 سال حبس محکوم شد. «رزماری آکویلینا» قاضی دادگاه در اقدامی کم سابقه جلسات محاکمه و قرائت حکم این پزشک سابق تیم‎های ورزشی آمریکا را علنی برگزار کرده است.

این قاضی زن همچنان اجازه داد برخی قربانیان آزارهای جنسی این پزشک سابق در جلسات دادگاه حضور یافته و حرف های خود را خطاب به این مجرم و دادگاه و رسانه ها قرائت کنند.

پس از اتمام سخنان قربانیان، لری نصار در اظهاراتی بارها از قربانیان خود پوزش خواست و تاکید کرد که تا پایان عمرش در زندان حس ندامت و عذاب وجدان بابت رفتارهای ناشایست خود با دختران جوان ورزشکار خواهد داشت.

پرونده این پزشک متجاوز که از ماه نوامبر سال گذشته میلادی افشا و پیگیری شده به بزرگ ترین پرونده آزارجنسی کودکان و نوجوانان در تاریخ آمریکا لقب یافته است. دستکم 150 قربانی آزار جنسی این پزشک بوده‎اند. گفتنی است، این پزشک فاسد پیشتر در پرونده‎ای دیگر بابت «پورنوگرافی» از دختران ورزشکار به 60 سال حبس محکوم شده است. از این مجرم بیش از 30 هزار عکس و فیلم از آزارجنسی دختران کم سن و سال ورزشکار کشف شده است.