آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۹
اخبار کشور
۱۰

معاون سازمان بنادر و دریانوردی: علت حادثه نفتکش سانچی درمجامع بین المللی پیگیری می شود

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشورگفت: با توجه به اینکه حادثه ای که برای نفتکش سانچی رخ داد در دنیا بی سابقه بود، علت حادثه درمجامع بین المللی پیگیری می شود.

محمدرضا الهیار روزچهارشنبه درحاشیه دیدار با خانواده های جان باختگان نفتکش سانچی در بروجرد درگفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه درکنار خانواده های جانباختگان کشتی سانچی هستیم، افزود: امروز جعبه سیاه کشتی سانچی با حضور نمایندگان نهادهای بین المللی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران بازگشایی شد و نرم افزار آن تحویل شده ولی بازخوانی نرم افزارآن طول می کشد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشوراظهار کرد: میزان خسارت به جعبه سیاه باید بررسی شود که بین2 تا 3 ماه زمان می خواهد زیرا بازخوانی درهمان محل انجام می شود.

الهیار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با فشارهای زیاد به مجموعه بین المللی که درحال بازخوانی جعبه سیاه هستند، خواستارانجام سریع این مهم است.

وی اضافه کرد: سازمان جهانی دریانوردی پیگیراین موضوع است تا زوایای مبهم این حادثه مشخص شود.

به گزارش ایرنا معاون مهندسی و توسعه امورزیربنایی سازمان بنادروکشتی رانی کشور به همراه جمعی ازمدیران شهرستانی با خانواده عبدالکریم بشارتی و محمد پیریایی2 تن ازجان باختگان بروجردی نفتکش سانچی دیدار کردند.