آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۹
اخبار کشور
۱۰

آیت الله جوادی آملی: انقلاب با وجود اختلاس، حقوق های نجومی و ربا با خطر مواجه می شود

مفسر برجسته قرآن کریم گفت: ممکن است انقلاب نیز با وجود اختلاس، حقوق های نجومی و ربا با خطر مواجه شود. این خطر وجود دارد، اما با این وجود ما فرزندان حضرت امیر علیه السلام هستیم و با یک الله گفتن می توانیم امور را اصلاح کنیم، آنگاه خداوند نیز درهای رحمت خود را به سوی ما خواهد گشود.

به گزارش فارس، آیت الله جوادی آملی در دیدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه آمریکا نمی تواند غلطی بکند یک حقیقت است؛ در هشت سال جنگ تحمیلی این موضوع به وضوح اثبات شد، آمریکا در مقابل مردمی که حیاتشان را در شهادت می بینند نمی تواند کاری از پیش ببرد! با این حال همین آمریکا وقتی گزینه نظامی روی میز است عده ای حساب می برند، اما وقتی خداوند به صراحت در مقابل «ربا» فرموده است گزینه نظامی من روی میز است عده ای هیچ ترسی به خود راه نمی دهند، در حالی که خداوند جدا در این مورد وعده عذاب داده است. وی گفت: ممکن است انقلاب نیز با وجود اختلاس، حقوق های نجومی و ربا با خطر مواجه شود. این خطر وجود دارد، اما با این وجود ما فرزندان حضرت امیر علیه السلام هستیم و با یک الله گفتن می توانیم امور را اصلاح کنیم، آنگاه خداوند نیز درهای رحمت خود را به سوی ما خواهد گشود.

بی عرضگی و سوء مدیریت؛ بزرگترین مشکل کشور

به گزارش رسا، این مرجع تقلید همچنین در دیدار رضا اردکانیان، وزیر نیرو به برخی معضلات و مشکلات کشور اشاره کرد و بیان داشت: بزرگترین مشکل ما «بی عرضگی و سوء مدیریت» است، در حالی که توان و ظرفیت تولید بسیاری از محصولات در کشور وجود دارد اقدام به واردات آنها می شود. استاد درس خارج حوزه تصریح کرد: سرمایه فروشی بی عرضگی است و تجارت نیست، ما امروز با فروش نفت که سرمایه ماست زندگی می کنیم در حالی که باید صنایع تبدیلی مانند پتروشیمی ها در کشور گسترش پیدا کنند.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما نباید پشت میزنشین تربیت کند، وظیفه دانشگاه تامین نیروی کار متخصص برای کشور است، دانشگاه ما باید جوانانی تربیت کند که سنگ و خاک این مملکت را به مرمر و طلا تبدیل کنند.