آرشیو دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۲
سیاسی
۲

آیت الله نوری همدانی: مسئولان برای فقر و گرانی چاره اندیشی کنند

آیت ا... نوری همدانی با تاکید بر خدمت رسانی مسئولان به جامعه اسلامی گفت: مسئولان باید مشکلات معیشتی مردم را حل کرده و گرانی و فقر را با برنامه ریزی های صحیح از بین ببرند.

به گزارش تسنیم، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از علمای اهل سنت که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، حفظ وحدت و انسجام ملی را نعمتی بزرگ از سوی خداوند بزرگ دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی عاملی برای وحدت همه مسلمانان بود، اما در این چند دهه که از انقلاب اسلامی می گذرد دشمنان با دسیسه افکنی های خود در پی از بین بردن و سست کردن وحدت بودند. وی با بیان این که ائمه(ع) بر وحدت مسلمانان تاکیدات بسیاری داشتند، افزود: معصومین(ع) به مسلمانان توصیه می کردند به مساجد رفته و در صفوف منظم و پشت سر هم نماز بخوانید، چراکه این امر سبب تقویت وحدت میان مسلمین می شود.

این مرجع تقلید، وحدت میان مسلمانان را عاملی برای از بین بردن توطئه افکنی های دشمنان دانست و گفت: مسلمانان نباید با یکدیگر اختلاف داشته باشند، چراکه نداشتن وحدت، عاملی برای سوءاستفاده بیشتر دشمنان است.

آیت ا... نوری همدانی با تاکید بر ریشه کن کردن ضدارزش ها و برقراری ارزش های دینی برای ایجاد وحدت در جامعه ابراز کرد: دو صف حق و باطل مقابل هم ایستاده اند و این صف در عصر کنونی به اشکال مختلف بروز و ظهور می کند. این مرجع تقلید، قدس را متعلق به تمام مسلمانان جهان دانست و گفت: مسلمانان با حفظ وحدت نباید اجازه تسخیر این مکان شریف و مقدس را به صهیونیست ها بدهند، وحدت عاملی است که می تواند قدس شریف را به فلسطین بازگرداند.

وی با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی اظهار کرد: اسلام، ولایت فقیه و مردم سه رکن اصلی انقلاب هستند که نقشی اصلی و محوری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: آزادی، استقلال و وحدت از دیگر نعمت هایی هستند که عامل پیروزی انقلاب اسلامی شد، وقوع انقلاب اسلامی ملت را به خودباوری رساند و سبب نجات کشور از سیطره غرب شد.