آرشیو سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۰۶
حوادث
۱۷

سرگردانی 370 مسافر در مسیر «فرانکفورت - تهران - باکو»

پرواز شماره 600 شرکت هواپیمایی «لوفت ها نزا»ی آلمان که به خاطر شرایط بد جوی در فرودگاه تهران، مسافرانش را به باکو منتقل کرده بود یکشنبه شب پس از برجا گذاشتن حدود 70 مسافر خود در کشور آذربایجان با حدود 300مسافر دوباره به فرانکفورت بازگشت. این درحالی بود که تعدادی از مسافران این پرواز حاضرنبودند به دلایل منطقی مختلف به فرانکفورت بازگردند. آنها معتقد بودند در شرایطی که مسئولان فرودگاه بین المللی امام(ره) اعلام کرده بودند شرایط فرود برای هواپیما ها فراهم بوده و مسافت باکو به تهران حداکثر یک ساعت است چرا خلبان هواپیما تصمیم گرفت مسافران را با شش ساعت پرواز رفت و همین مقدار برگشت و سرگردانی دوباره در فرودگاه ها به فرانکفورت بازگرداند.لوفت هانزا ضمن اینکه تعهدات اولیه خود در قبال مسافران پرواز را انجام نداد از نظر تامین محل اقامت و غذای مناسب برای مسافران نیز هیچ اقدامی نکرد و چمدان های آنها را نیز تحویل نداد.

مسافران این پرواز از شامگاه شنبه در فرودگاه باکو سرگردان، گرسنه و مضطرب ماندند. ضمن اینکه چند نوزاد نیز به دلیل نداشتن شیرخشک با مشکلات جدی روبه روشده بودند.سرانجام پس ازپیگیری های صورت گرفته مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، وزارت امورخارجه و هواپیمایی جمهوری اسلامی، قرار شد مسافران سرگردان شامگاه دوشنبه-دیشب-راهی تهران شوند.

مسافران اعلام کرده اند در صورت بازگشت به ایران از شرکت لوفت هانزا به خاطر عدم انجام تعهداتش و نوع برخورد با مسافران پرواز شکایت خواهند کرد. پرواز شماره LH0600 لوفت هانزا از مبدا فرانکفورت به مقصد تهران، شنبه شب به دلیل وضعیت بد جوی فرودگاه بین المللی امام(ره) نتوانست در این فرودگاه بنشیند و به همین خاطر مسافران را به باکو منتقل کرد.