آرشیو سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۳
فن آوری
۷

جام جم از مزایای توسعه شبکه هوشمند برق برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره وری حداکثری از انرژی شبکه برق گزارش می دهد

چشم به راه شبکه های هوشمند برق

سپیده شعرباف

سال 2012 در هندوستان به علت نبود وجود زیرساخت مناسب، حدود یک میلیارد نفر بزرگ ترین قطعی برق در تاریخ را تجربه کردند. این قطعی برق حدود دو روز طول کشید و گستره ای به وسعت بیش از 3000 کیلومتر از کشور هند را در بر گرفت. سامانه های ریلی و چراغ های کنترل ترافیک مختل شد، حدود 200 نفر در معادن گیر افتادند و در این مدت ژنراتورهای تامین برق نیز از کار افتاد. چنین قطع برقی، خسارات مالی زیادی به کشورها تحمیل می کند. برای مثال قطعی برق های کوتاه در آمریکا، سالانه بین 104 تا 164 میلیارد دلار خسارت وارد می کند. جمعیت رو به رشد جهان، ثروت بیشتر و اقتصاد نوظهور تشنه انرژی بیشتر، بیش از هر زمان دیگری به تامین

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.