آرشیو سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۳
سیاسی
۲

رایزنی های دوجانبه و سه جانبه جابری انصاری در سوچی

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیاتی به سوچی روسیه رفته است به طور دوجانبه و سه جانبه با هیات های شرکت کننده در کنگره گفت وگوی ملی سوریه رایزنی کرد.

به گزارش فارس، حسین جابری انصاری در این گفت وگوها که امروز هم ادامه دارد با هیات های روسیه و ترکیه دو کشور ضامن روند آستانه و همچنین شخصیت های سوری شرکت کننده در این نشست، مذاکره می کند. کنگره گفت وگوی ملی سوریه قرار است امروز در سوچی برگزار شود.

استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز برای شرکت در این نشست به سوچی رفته است. عراق نیز به عنوان ناظر در کنگره گفت وگوی ملی سوریه در شهر سوچی روسیه شرکت می کند.

معارضان سوریه اعلام کرده اند در کنگره گفت وگوی ملی سوریه شرکت نمی کنند اما الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه عنوان کرد که مسکو هنوز هم امیدوار است که معارضان سوری تصمیم خود را برای عدم حضور در کنگره گفت وگوی ملی سوریه در سوچی تغییر دهند.

به رغم این که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که کردها نیز در کنگره گفت وگوی ملی سوریه، شرکت می کنند، ولی آنها اعلام کردند که در این نشست حضور نخواهند یافت.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: «کنگره گفت وگوی ملی سوریه در سوچی برگزار خواهد شد چه معارضان در این گفت وگوها شرکت کنند چه در این مذاکرات حاضر نشوند.»