آرشیو سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۳
اقتصاد مقاومتی
۸

حمایت آمریکا از تولیدکنندگان داخلی در برابر ال جی و سامسونگ

دولت آمریکا بتازگی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی تعرفه واردات ماشین لباسشویی و سلول های خورشیدی را افزایش داده است.

در حال حاضر دو برند کره ای ال جی و سامسونگ سهم قابل توجهی از بازار ماشین لباسشویی در کشور آمریکا را دارند اما در پی شکایت مقامات شرکت ویرپول، بزرگ ترین تولیدکننده لوازم خانگی آمریکایی دولت این کشور تصمیم گرفت در زمینه افزایش تعرفه واردات، اقداماتی را در نظر بگیرد تا سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال خود را افزایش دهد.

به گزارش بلومبرگ، مقامات شرکت ویرپول با ابراز قدردانی و خرسندی از تصمیم دولت مبنی بر افزایش تعرفه واردات ماشین لباسشویی، اعلام کردند بزودی بر میزان اشتغال خود در داخل آمریکا خواهند افزود.

این شرکت اعلام کرده است در اولین برنامه بیش از 200 کارمند جدید در یکی از کارخانجات خود استخدام خواهد کرد. مقامات شرکت ویرپول همچنین وعده داده اند بر میزان سرمایه گذاری خود در بخش تولید و همچنین تحقیق و توسعه نیز می افزایند. جف فتینگ از مقامات شرکت ویرپول در این خصوص گفت: «اقدام دولت در افزایش تعرفه واردات یک پیروزی بزرگ برای کارگران آمریکایی محسوب می شود. دولت کنونی آمریکا تنها از قوانین موجود به منظور تحقق تجارت منصفانه پیروی می کند و این اقدام موجب خواهد شد تولیدکنندگان و کارگران آمریکایی بتوانند رقابت پذیری خود را در برابر محصولات وارداتی افزایش دهند. این اقدام همچنین به افزایش سرمایه گذاری و ایجاد ظرفیت های جدید اشتغال در داخل کشور نیز منجر خواهد شد. حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برابر محصولات وارداتی یکی از شعار های اصلی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری بوده است.»