آرشیو سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۳
اقتصاد
۴

برف، مرغ را گران کرد!

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش 300 تومانی قیمت مرغ خبر داد و گفت: با توجه به این که تامین مرغ تهران از طریق 9 استان صورت می گیرد، در روزهای گذشته با توجه به شرایط جوی حاکم تا حدی عرضه مرغ کم شد و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ بودیم.

محمدعلی کمالی سروستانی در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده 300 تومان افزایش یافته و از 5100 تومان به 5400 تومان رسیده است. همچنین قیمت مرغ در عمده فروشی های میدان بهمن 6900 تومان و برای مصرف کننده نهایی حدود 8100 تومان است که این رقم ها هم اکنون با 300 تومان افزایش همراه است.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر این که در حال حاضر در بازار مرغ هیچ گونه کمبودی وجود ندارد، در توضیح چرایی افزایش قیمت توضیح داد: معمولا دپوی موجود در میدان بهمن در تعیین وضعیت مرغ تاثیرگذار است.

کمالی سروستانی ادامه داد: در حالت کلی قیمت مرغ زنده بسیار پایین است و طی چند ماه گذشته مرغداران با ضرر کار می کنند، چراکه قیمت تمام شده مرغ برای مرغدار حدود 5200 تومان است که همین مرغ با رقم 4800 تومانی از آنها خریداری می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای آینده شاهد بازگشت قیمت مرغ به گذشته خواهیم بود، گفت: پیش بینی می شود قیمت ها بازگردد، زیرا به لحاظ جوجه ریزی نه تنها مشکلی نداریم، بلکه نسبت به سال قبل جوجه ریزی بیشتری هم داشته ایم. از سوی دیگر مرغداران پس از آن که مرغ به وزن مناسب رسید باید آن را بفروشند. در غیر این صورت تلفات بالا می رود و هزینه ها افزایش می یابد.