آرشیو سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۳
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

مدیران رویین تن و تکان های مدیریتی

بعضی مدیریت ها واقعا زبانزد است. مثلا اینکه برای رفع بحران بسته شدن خیابان بر اثر یک روز بارش برف، به ملت بگوییم از خیابان استفاده نکنند یا اینکه برای مقابله با شکستگی درختان، از جوانان درحال برف بازی بخواهیم یک تکانی هم به درختان بدهند. این سبک مدیریت که به سبک «توصیه های طلایی» موسوم است، نوعی از مدیریت کاملا مردمی است که در آن به جای راه انداختن کار مردم، خیلی طلبکارانه از مردم می خواهیم که به جای ما کار کنند و ما خدایی نکرده به قلب ضعیفمان فشاری نیاید! در حمایت از این شیوه های مدیریتی، کمپین «هر ایرانی یک تکان» هم راه انداخته اند که حسابی نیش و کنایه دارد.

هواپیما داریم تاخیر دارد 24ساعته، قطار داریم تاخیر دارد 23ساعته، مورد داریم در ترافیک اتوبان تهران-قم گرفتار شده، 22ساعته و موارد زیاد دیگری از این دست. یک نماینده که در قطار گرفتار شده بود، گفته می خواهم از وزیر سوال کنم. می پرسید کدام وزیر، همان که موقع زلزله کرمانشاه هم چند روزی ناپیدا بود و همان کسی که دو سال پیش در همین زمستان وقتی قطاری به آتش کشیده شد، در جلسه استیضاحش، رای اعتماد دوباره گرفت و نشان داد که در برابر این انتقادات حسابی رویین تن است. حالا نماینده های مجلس دهم اگر خواستند، امتحان کنند!

خبرها دیروز زیاد بود. از ماجرای تصادف قائدی تا جنجال جعبه سیاه سانچی که بازار شایعه درباره شکایت از چینی ها به دادگاه لاهه را دوباره داغ کرد. اما در میانه این خبرها، ناگهان مرغ، راه تخم مرغ را پیمود و گران شد. درست مانند دلار و سکه که آنها هم باز صعود کردند. البته گفته می شود با باز شدن جاده ها، قیمت مرغ دوباره کاهش پیدا می کند. ماجرای قیمت ها البته دیروز متوقف به مرغ نبود و در این میان، بحث قیمت سوخت و یارانه در کمیسیون تلفیق بودجه 97 حسابی برجسته شد. حذف یارانه بگیرها محدود شد و قیمت سوخت هم قرار شد ثابت بماند. خبرهایی خوش برای آنها که نگران گرانی در سال 97 هستند.