آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۰۱۶
جهان
۶

کنایه ظریف به ترامپ و هیلی: دوباره تلاش کنید مدرک تولید کنید

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان همزمان با تور نیکی هیلی و دونالد ترامپ برای اعضای شورای امنیت در توییتر خود به زبان انگلیسی از مدرک سازی امریکا برای توجیه ادعاهای بی پایه و اساس این کشور و متحدان منطقه ای اش نوشت. وی در این باره نوشت: در بخش خبرهای قلابی، ترامپ و همدستانش تلاش می کنند روایتی ایران هراسانه در شورای امنیت ملل متحد ایجاد کنند آن هم از طریق برگزاری ضیافت و ارایه مدارک تقلبی که توسط یک همسایه در حال جنگ تولید شده و تنها برای همان همسایه مستاصل و همدستانش در ارتکاب جنایات جنگی قابل باور است.

وی در توییت دوم خود نوشت: مدتی قبل، امریکا یک موشک ایرانی ارایه شده توسط سعودی ها را نمایش داد. باید به آنها گفته شده باشد موشکی که در آسمان توسط پاتریوت نابود شده کاملا سالم به زمین فرود نمی آید. لذا این بار قطعاتی از موشک را نشان دادند ولی با آرم موسسه استاندارد ایران که ما روی بسته های غذایی به کار می بریم. دوباره تلاش کنید مدرک تولید کنید!

وزیر خارجه ایران در توییت سوم خود نوشت: مهر استاندارد نشانه کیفیت محصولات ایرانی است: ولی برای ترامپ و شرکایش متاسفم چون ما این علامت را روی قطعات موشک نمی زنیم. وقت آن است که برای جعل و تقلب هم کمی همت کنید.