آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۰۱۶
ورزش
۱۵
جام حذفی

استقلال با پیروزی مقابل نفت به فینال جام حذفی رسید

شفر در آستانه تاجگذاری

استقلال تهران حالا یک پای فینال جام حذفی است. شاگردان شفر دیروز موفق شدند در آبادان برد مهمی کسب کنند و به یک قدمی فتح جام برسند. آبی های تهرانی در یک بازی مهیج و پر از موقعیت گل، دو بریک نفت آبادان را شکست دادند و با خاطره ای خوش آبادان را به مقصد پایتخت ترک کردند.

استقلال خیلی زود در ابتدای بازی به گل رسید تا با خیالی آسوده بازی را ادامه دهد. شاگردان شفر بعد از گل زود هنگام منتظری کمتر به حریف خود اجازه دادند به دروازه رحمتی نزدیک شوند و در اکثر دقایق استقلال و نفت آبادان در میانه میدان در حال رد و بدل کردن توپ بودند. استقلالی ها در دقایق پایانی با تیزهوشی داریوش شجاعیان به گل دوم رسیدند تا نیمه اول رویایی برای این تیم تمام شود.

نیمه دوم اما با برتری نسبی نفت آبادان آغاز شد و این تیم بارها تا فروپاشی دروازه استقلال پیش رفت. در دقیقه 60 و در یک ضد حمله، مهدی شادکام سانتر بلند و پیچ داری را به گوشه شش قدم فرستاد و همین زمینه ساز تک گل آبادانی ها شد. شیمبا در آن نقطه حاضر شد و در زاویه ای که گل زدن به نظر دشوار می رسید با ضربه سری فنی و زیبا دروازه رحمتی را باز کرد. از اشتباه رحمتی که بگذریم ضربه شیمبا دقیقا به جایی زده شد که باید، چرا که در آن زاویه هرگونه دیگری به توپ ضربه می زد احتمال گل شدن آن بسیار کم بود. شیمبا با این گل نشان داد یک مهاجم تمام کننده به تمام معناست. نفتی ها بعد از این گل با فشاری که هواداران بر استقلال وارد کردند، بارها موقعیت به تساوی کشیدن بازی را داشتند اما در نهایت این استقلال بود که پیروز از زمین خارج شد. حالا شفر در اولین فصل حضورش در استقلال فاصله اندکی با کسب اولین جام خود دارد و ممکن است به رویای 4 ساله استقلالی ها که در حسرت جام هستند، پایان دهد. استقلال باید در دیدار فینال به مصاف دیدار استقلال خوزستان و خونه به خونه برود. بازی ای که قرار است در اسفندماه برگزار شود.