آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۴
فرهنگ و هنر
۱۶
تئاتر

ستایش نامه تئاتر ایران برای هوشنگ آزادی ور

سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در حالی به پایان رسید که از هوشنگ آزادی ور و دو استاد دیگر تئاتر تقدیر شد و نمایش های «پسران تاریخ»، «و چند داستان دیگر» و «شلتر» بیشترین جوایز را به دست آوردند.

به گزارش جام جم، عصر دوشنبه 9 بهمن ماه جمعی از هنرمندان و اهالی تئاتر به تالار وحدت آمدند تا مراسم پایانی جشنواره تئاتر فجر برگزار شود؛ این آیین با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد. فرهاد مهندس پور به عنوان دبیر جشنواره و وزیر فرهنگ و ارشاد سخنرانی کردند و جوایز بخش های مختلف اهدا شد.

در بخشی از این مراسم از سه هنرمند پیشکسوت یعنی احمد دامود، جمشید خانیان و هوشنگ آزادی ور طبق آنچه از پیش اعلام شده بود تقدیر به عمل آمد. احمد دامود به علت کسالت و حسن خانیان به علت شرایط بد جوی و نبود امکان برای سفر به تهران در بخش بزرگداشت خود حضور نداشتند. با این حال با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و مهندس پور دبیر جشنواره از هوشنگ آزادی ور و نماینده دو هنرمند دیگر تقدیر شد. بی شک حضور هوشنگ آزادی ور، یکی از خاص ترین اتفاقات اختتامیه فجر سی وششم تئاتری ها بود؛ چهره ای که تئاتر ایران از دهه 40 تاکنون از تحقیق ها، پژوهش ها، ترجمه ها و اجراهای حیرت انگیز او آموخته است. از آزادی ور که دو کتاب شعر هم منتشر کرده و یکی از مهم ترین چهره های حلقه «شعر دیگر» هم محسوب می شود، ترجمه نمایشنامه «شب جنایتکاران» و نیز ترجمه نمایشنامه «دیوانه و راهبه» برای بار نخست در انتشارات روزنه منتشر خواهد شد.