آرشیو پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۳۴
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* آقای عراقچی اظهار می دارد با برجام، تمام تحریم ها برداشته شد! کدام تحریم ها برداشته شده است آقای عراقچی؟ بر اساس چه نشانه ای باور کنیم؟ ارزش پول ملی بالا رفت؟ بانک های مطرح جهانی با ما ارتباط برقرار کردند؟ مشکل بیکاری بیش از 4 میلیونی جوانان حل شد؟ کارگاه های متوسط و کوچک راه افتادند؟ اکثر اعضای دولت که اذعان می کنند هیچ چیزی حاصل نشده و حتی رئیس جمهور گفتند مگر دیگر کشورها دیوانه اند که با غرب برای هیچ مذاکره کنند. خود شما هم گفتید تحریم ها روی کاغذ برداشته شده است؟! آقای عراقچی از پس امروز فردایی هم هست؟

صباغ- قم

* در نقد سخنان آقای عراقچی در برنامه شبکه افق عرض می کنم برجام نه تنها کشور را قدرتمند نکرد بلکه وجهه انقلابی را نیز از مسئولان گرفت.

75980918

* سه روز که از بارش برف گذشته متاسفانه شاخه های شکسته درختان و برف و یخ مانع استفاده از خودروهای مردم در معابر و خیابان های جنوب شهر است. اگر خدای ناکرده بحرانی مثل زلزله و... در تهران پیش بیاید حضرات با کدام مدیریت بحران می خواهند به حل بحران کمک کنند؟! با حرف مدیریت شکل نمی گیرد... به عمل کار برآید!

داودی

* مطب بنده در شهریار است و منزلم در تهران. از زمان بارش برف به مدت دو روز بعد از آن به دلیل مسدود بودن مسیرها در مطب بودم و بعد از آن در روز سوم هم 6 ساعت طول کشید از شهریار به تهران رسیدم! وقتی وزارتخانه مربوطه در باز کردن مسیر از بارش برف عاجز است و مردم خودشان اقدام به بازگشایی مسیر می کنند آیا بهتر نیست آن وزارتخانه تعطیل شود؟ چرا که از ساده ترین خدمت رسانی ناتوان است.

9293021

* آزادراه تهران- قم از یکشنبه مورخ 96/11/8 تا دو روز بسته بود. واقعا خجالت آور است که به دلیل ناتوانی مسئولان کشور به ویژه وزیر راه آزادراه نه یک کوره راه با چند ساعت بارش برف بسته شود و با گذشت چندین روز نتوانند این مشکل را حل کنند و خیلی راحت شان جمهوری اسلامی را پایین می آورند.

علیمردانی

* در روز شنبه 96/11/7 در هنگام برگشت از سرپل ذهاب به سمت شمال کشور در گردنه کوهین گرفتار کولاک شدیم دریغ از یک کیسه شن که کنار جاده گذاشته باشند. فقط یک ماشین برف روب کار می کرد که آن هم به یک گوشه سر خورده بود. با این حال و اوضاع، آن آقای مجری شبکه یک تلویزیون چگونه ادعا کرده بحرانی به وجود نیامد. حتما باید تعدادی از همو طنان کشته می شدند تا آقایان باور به وجود مشکل می کردند.

18830912

* آنچه در جاده تهران- قم، کرج و بزرگراه آزادگان و.. از ترافیک سنگین و آوارگی مردم در برف و سرما دیده شد جز سهل انگاری شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی در شن پاشی چیز دیگری نبود.

59540939

* مگر در تابستان برف باریده که مسئولان امر به ویژه وزیر راه و شهردار تهران گفته اند غافلگیر شده اند؟ اگر در زمستان برف نیاید پس چه موقع باید بیاید؟ متاسفانه دولتمردان یاد گرفته اند با آسمان ریسمان بافتن ناتوانی خودشان را توجیه کنند و شعور مردم را دست کم بگیرند.

عشقی

* در چند روز اخیر در تهران که با بارش برف مواجه بودیم متاسفانه شهرداری در پاکسازی معابر و خیابان ها کاری انجام نداد. وقتی شهرداری دستخوش سیاسی کاری بشود دود آن به چشم شهروندان می رود.

72400935

* یک برف زمستانی باعث مسدود شدن جاده ها، معابر، راه های ارتباطی و امدادی و... و حتی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) شد. افرادی که نام مسئول را یدک می کشند مشغول چه کاری هستند که از مواجهه با عوارض طبیعی بارش برف زمستان هم عاجزند.

2811021

* کسی انگار قرار نیست مسئولیت اتفاقات پس از بارش برف اخیر را که ناشی از کوتاهی مسئولین بود بپذیرد! خسارتی که به مردم وارد شد با عذرخواهی هم قابل جبران نیست و شاید استعفای مسئول مربوطه حداقل کاری باشد که می توانند بکنند.

2520 0935

* بعد از مدت ها بارش برف مردم را خوشحال کرد اما خیلی زود به بحران تبدیل شد آن هم به خاطر وجود افراد غیرحرفه ای و بی تجربه و پرمدعا در شهرداری. اگر این تازه کاران قرار است دوره کارآموزی شهری ببینند، چرا هزینه آن را باید مردم بپردازند؟

محمدتقی. ص

* آقایان در دولت جشن ورود هواپیمای مرجوعی گرفتند و شعار گسترش وکیفیت بهتر حمل ونقل هوایی می دادند اما یادشان رفت که واجب تر از هواپیما زیرساخت و تجهیزات به روز فرودگاه است که اگر نباشد در برخی مواقع بهترین هواپیماها هم نمی توانند روی باند بنشینند یا از روی آن بلند شوند.

شروین - ص

* وزارت راه وقتی از عهده برف ساده زمستان برنمی آید دیگر نمی توان انتظاری از او برای ایمن کردن جاده ها، به روز کردن تجهیزات، گسترش حمل ونقل جاده ای و... داشت و فقط به درد برگزاری مراسم ورود هواپیماهای مرجوعی خریداری شده به کشور می خورد!

3885 021

* شهردار و شورای شهر تهران و وزیر راه در مواقع بحرانی چرا غایبند؟! آیا حرفی برای مردم ندارند؟ گویا هنر آقایان فقط مقصر دانستن دولت نهم و دهم و شهرداران قبلی است و لاغیر؟!

8495 0911

* مردم از هر کجا و هر دولت و وزیری و... دلسرد شوند از نیروهای امنیتی و نظامی که حافظان امنیت کشور و مردمند دلسرد نخواهند شد و از این جان برکفان خیالشان راحت است. و مهم تر از همه اگر حضرت آقا لب تر کنند دودمان وطن فروشان و ایادی فاسد و خودفروخته غربی را بر باد خواهند داد.

0049 0911

* لطفا 132 نماینده موافق با کنوانسیون پالرمو نام خود را منتشر کنند، اگر فکر می کنند اقدام غلطی انجام نداده اند. مردم باید این افراد را بشناسند.

7598 0918

* از نمایندگان مجلس می پرسم که مصداق تروریست در جهان را تاکنون چه کسانی مشخص کرده اند؟ آیا غیر از این است که دارندگان حق وتو در سازمان ملل همواره ملت شریف ایران را تروریست و حامی تروریست ها دانسته اند؟ برخی دولتمردان و نمایندگان چگونه به خود اجازه دادند در مجلس و دولت علیه ملت خود اقدام کنند؟

لطفعلی خانی - تهران

* چرا مردم از دیدار مقامات غربی همانند انگلیس، فرانسه و... با مقامات کشورمان بی اطلاع اند. جمهوری اسلامی ایران کشوری است که نقش مردم و حضورشان در تمام عرصه های مهم و حیاتی حیرت دیگر کشورها را برانگیخته است. چرا مسئولین که مدیون رای مردم هستند مردم را محرم خود نمی دانند؟

3061 013

* آقای نوبخت! تشویش اذهان عمومی، یعنی چه، آیا هرجایی تخلفی افشا شود یا گزارش سالانه ای را اعلام کنند اگر وفق مراد شما نباشد تشویش اذهان عمومی است؟

4828021

* چطور یک عده ای به راحتی بدون تامل و تفکر هرچه بر زبانشان می آید تکرار می کنند؟! آیا برای کسانی که از مستاجری خسته شده اند و به دنبال سرپناهی می گردند مسکن 70-60 متری قوطی محسوب می شود؟ من ازمستاجری و فشاری که هر روز و هر ماه بر مغزم وارد می شود سرگیجه می گیرم و آرزویم خلاصی از مستاجری و سکونت در واحدهای کوچک مسکن مهر است. این آقایان زمانی کلام امیرالمومنین (ع) را در سخنرانی هایشان بیان می کردند که خداوند بر مسئولان حکومت حق واجب کرده است که خود را با ضعفای مردم تنظیم کنند.

اکبر از کرج و 31120912

* اگر کسی کوچک ترین آگاهی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشته باشد تصدیق می کند ملت ایران با انقلاب اسلامی و روی کارآوردن نظام جدید تمام اختیارات لازم برای اداره دستگاه وسیع اجرائی کشور را به رئیس جمهور داده است شاید کسانی که کم بودن اختیارات رئیس جمهور را مطرح کرده و می کنند منظورشان اختیار نقض قانون اساسی و قبضه اختیارات بقیه قوا باشد!

عباسی

* وقتی اشراف و اعیان متصدی امور کشور بشوند، مردم را به حساب نمی آورند و برعکس در مقابل کشورهای بیگانه خاشع هستند. متاسفانه باید گفت اعیان و اشراف در دولت و مجلس نفوذ کرده و تصدی برخی امور را به دست گرفته اند. نتیجه این فاصله گیری از ملت افزایش مشکلات کشور و به خصوص فاصله طبقاتی خواهد بود.

75790912 و 01480912

* وقتی دولت در بودجه 97 دست در جیب مردم کرده باید هم نمایندگان کلیات این لایحه را رد کرده و برمی گرداندند.

29860915