آرشیو شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۰۹
فن آوری
۸
قاب فناوری

کاربران ایرانی «اینستاگرام» در جایگاه هفتم جهان

میترا جلیلی

تحلیل گران و محققان شبکه اجتماعی اینستاگرام هر سال با ارائه آماری از تعداد کاربران فعال و نیز نحوه فعالیت آنها در این شبکه پیام رسان موبایلی نمودارهایی ارائه می دهند. آخرین آمار حکایت از رتبه هفتم ایران از لحاظ تعداد کاربران فعال اینستاگرام نسبت به سایر کشورهای جهان دارد.این نمودار نشان می دهد که امریکا با 110 میلیون کاربر فعال اینستاگرام در جایگاه نخست قرار گرفته و به عنوان کشوری با بیشترین جمعیت کاربر فعال اینستاگرام محسوب می شود. پس از امریکا نیز برزیل با 57میلیون کاربر اینستاگرام قرار گرفته است.

این آمار که مربوط به ژانویه 2018 است نشان می دهد سومین کشور جهان که مردم آن از اینستاگرام استقبال ویژه ای کرده اند نیز اندونزی با 53میلیون کاربر فعال است.هندوستان با 52میلیون کاربر و ترکیه با 33میلیون فعال اینستاگرامی نیز در جایگاه چهارم و پنجم جهان از نظر جمعیت کاربر فعال این شبکه پیام رسان موبایلی قرار گرفته اند.

طبق این آمار، ششمین کشور جهان نیز روسیه با 29میلیون کاربر فعال اینستاگرام محسوب می شود و پس از آن، ایران با 24میلیون کاربر جای دارد. البته با توجه به میزان بالای اشتغال و کسب و کار مجازی ایرانی ها در این شبکه اجتماعی، این رقم چندان از ذهن دور نیست و تاکیدی دوباره بر محبوبیت بالای این پیام رسان در ایران است. جالب اینجاست که کشوری مانند ژاپن با 22میلیون کاربر فعال از نظر این شاخص، پس از ایران جای گرفته است. البته ذکر این نکته ضروری است که ژاپنی ها شبکه اجتماعی لاین را به هر مورد دیگری ترجیح می دهند و تعداد زیادی از کاربران ژاپنی از این پیام رسان استفاده می کنند. گفتنی است که همین آمار نشان می دهد بریتانیا و مکزیک به ترتیب با 21میلیون و 20 میلیون کاربر فعال اینستاگرام به عنوان نهمین و دهمین کشور دارای جمعیت بالای کاربر اینستاگرامی به شمار می روند.