آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۳۶
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید «عباس آقازاده فرد»

لیاقت آتش دوزخ را داشتم تو به من بهشت را نشان دادی

شهید «عباس آقازاده فرد» فروردین 1347 در تهران به دنیا آمد. او سال 59 دیپلم خود را دریافت کرد و عضو بسیج محل شد و در سال 60 به استخدام سپاه درآمد. وی همزمان خود را برای شرکت در کنکور آماده ساخت و در سال 62 در رشته علوم اقتصاد دانشگاه تهران پذیرفته شد.

او نیز یکی از جوانان تخریبچی بود که در 5 شهریور 1365 در منطقه شیخ صالح در غرب کشور بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. «عباس» قبل از شهادت خوشحال بود و شوخی می کرد و مدام صدای مجری که خبر حمله رزمندگان را می داد با لحن «شنوندگان عزیز» را تقلید می کرد.او می گفت: «شنوندگان عزیز، هم اکنون رزمندگان اسلام سر سفره شام برای خوردن نون و خربزه و تخم مرغ با هم در جدالن...» و از این گونه طنزها.

ناگهان چند کامیون وارد مقر شدند که چراغ هایشان روشن بود و «عباس» سریع به سر جاده رفت تا ممانعت از ورود سومین کامیون به مقر کند. همان موقع بود که توپخانه عراق مقر را گلوله باران کرد و او کنار همان کامیون به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید: بار خدایا شکر و سپاس تو را که بنده حقیرت را به سوی خود خواندی و سپاس تو را که من حقیر را لایق دانستی و از زمره شهدا قرار دادی.خدایا! من لیاقت هیچ چیز را نداشتم حتی لیاقت موجود شدن، و تو این لیاقت را به من دادی حال آنکه لیاقت آتش دوزخ را داشتم تو به من بهشت را نشان دادی.