آرشیو دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۱
صفحه آخر
۲۴
گزارش

نخستین نشست خبری جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند برگزار شد

عبور از مرزها با <اتاق تاریک>

مینا میرسیوندی

جشنواره فیلم فجر با نشست خبری عوامل فیلم سینمایی اتاق تاریک در سالن سینما مهر آبادان رسما کار خود را در منطقه آزاد اروند آغاز کرد و صبح دیروز روح الله حجازی کارگردان این فیلم به همراه دو نفر از بازیگران آن در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند. به گزارش «ایران»، «اتاق تاریک» که پنجمین فیلم بلند این کارگردان جوان آبادانی است مثل دیگر فیلم های او در ژانر اجتماعی بوده با این تفاوت که این بار حجازی به موضوعی پرداخته که سابق بر این مطرح کردن آن علاوه بر سینما در تمامی حوزه ها، تابو محسوب می شد.

حجازی انتخاب موضوع فیلم هایش را ناشی از دلمشغولی اش در خصوص روابط میان زوج ها مطرح کرد که هر چه رو به جلو می رود این نگاه در فیلم هایش به پختگی بیشتری رسیده و اتاق تاریک آخرین ساخته او نیز ادامه همان نگاه و دلمشغولی های فیلم های گذشته اش است. روح الله حجازی «اتاق تاریک» را تجربه متفاوتی در زمینه فیلمنامه بیان کرد و گفت: موضوع فیلمنامه بسیار حساس است و به کودک آزاری پرداخته شده. موضوعی که به جرات می توان گفت در سینمای ایران بدان اشاره نشده است. من تمام تلاشم را کرده ام این بحث که در جامعه ما تابو محسوب می شود را بتوان در این فیلمنامه بیان و از ممیزی ها به سلامت عبور کرد.

در واقع این فیلم را می توان عبور از مرزها تلقی کرد که داستان آن نیز به رابطه زوجی به اسم هاله و فرهاد می پردازد با فاصله سنی زیاد زن نسبت به مرد که این موضوع خود در جامعه و فرهنگ ما چندان مرسوم نیست. امیر رضا رنجبران و مروارید کاشیان دو بازیگر مکمل زن و مرد «اتاق تاریک» هستند که حجازی را در این سفر همراهی می کنند. آخرین اثری که از این کارگردان به نمایش درآمده فیلم «مرگ ماهی» تولید سال 1393 است که چیدمانی از بازیگران مطرح کشور بود با داستانی شبیه به فیلم سینمایی «مادر» ساخته «علی حاتمی» با این تفاوت که روایت فیلم از سنت به سمت مدرنیته رفته بود.