آرشیو دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۱
اجتماعی
۴
خبر

ساخت 1000 مدرسه تا سال 1400

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اعلام کرد این ستاد از طریق بنیاد برکت و با هماهنگی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هزار مدرسه را تا پایان سال 1400 در مناطق کمترتوسعه یافته کشور خواهد ساخت.

به گزارش ایرنا؛ در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، پس از بهره برداری و تحویل هزار مدرسه برکت با 6 هزار کلاس درس، یک هزار مدرسه دیگر را از طریق بنیاد برکت در مناطق کمترتوسعه یافته، می سازد. براساس این گزارش، تفاهمنامه ساخت هزار مدرسه دوم برکت از سوی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزیر آموزش و پرورش امضا می شود. ارائه برنامه زمان بندی احداث مدارس و تامین اعتبار مورد نیاز و تکمیل مدارس طبق برنامه سالانه از تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این تفاهمنامه است. پیشنهاد مکان ساخت مدارس با اولویت مناطق محروم، تامین زمین مناسب و بدون معارض، تامین کادر آموزشی و اداری مدارس، اداره مدارس و عدم تغییر کاربری مدارس نیز از تعهدات وزارت آموزش و پرورش در این تفاهمنامه به شمار می رود.

بنیاد برکت برای تامین فضای مناسب، ایمن، استاندارد و مجهز آموزشی برای دانش آموزان ساکن مناطق کم تر توسعه یافته با وزارت آموزش و پرورش در تعامل مستمر است و ساخت مدارس برمبنای اعلام نیاز اداره های کل آموزش و پرورش استان ها با اولویت مناطق محروم و نیازمند انجام می شود.

تاکنون هزار مدرسه برکت با 6 هزار کلاس درس و حجم سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) احداث و برای استفاده دانش آموزان مناطق کم تر توسعه یافته، تحویل آموزش و پرورش شده است. تعداد 2050 روستا تحت پوشش مدارس برکت قرار گرفته اند و ظرفیت دانش آموزپذیری مدارس بهره برداری شده بنیاد برکت بالغ بر

130 هزار نفر است. با احداث و تکمیل مدارس جدید برکت تا پایان سال 1400، شمار مدارس ساخته شده از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به 2 هزار واحد می رسد.