آرشیو دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۱
زندگی: سلامت
۱۶
راهکار سلامت

بعد از وارنیش فلوراید چه باید کرد؟

وارنیش فلوراید، یک نوع پوشش محافظ است که روی دندان زده می شود. این ماده چسبنده روی مینای دندان ها می چسبد تا از ایجاد پوسیدگی های جدید و گسترش پوسیدگی هایی که در گذشته ایجاد شده جلوگیری کند. وارنیش فلوراید براحتی و به وسیله یک قلم روی دندان ها کشیده می شود اما برای حفظ ایمنی بدن و به دست آوردن بیشترین نتیجه چه باید کرد؟

دکتر لیلا صدقی در این باره به «ایران» می گوید: وارنیش فلوراید باید توسط متخصص آگاه صورت بگیرد چراکه استفاده بیش از حد این ماده می تواند مشکل ساز باشد.

این دندانپزشک ادامه می دهد: برای به دست آوردن بیشترین نتیجه بهتر است پس از انجام وارنیش فلوراید به مدت 4 تا 6 ساعت از خوردن و نوشیدن اجتناب کنید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را هم به 4 تا 6 ساعت بعد موکول کنید. مصرف دهان شویه های حاوی الکل نیز تاثیر وارنیش فلوراید را کاهش می دهد از این رو بهتر است استفاده از آنها و انجام مراقبت های معمول بهداشت دهان و دندانتان را به روز بعد موکول کنید. خمیردندان های حاوی فلوراید، ذرات وارنیش فلوراید را از دندان جدا می کند به همین دلیل بهتر است تا 2 روز پس از درمان از این نوع خمیردندان ها استفاده نکنید.

وی در خاتمه تاکید می کند: اثر فلوراید تا ماه ها باقی می ماند از این رو برای کسب بهترین نتیجه، وارنیش فلوراید را تحت نظر پزشک و در فواصل تعیین شده تکرار کنید.