آرشیو سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۲
صفحه اول
۱

سامانه پایش اطلاعات کشور افتتاح شد

سامانه پایش اطلاعات کشور «پاک» در راستای شفافیت اطلاعاتی و ارائه تصویر واقع گرایانه از عملکرد دستگاه های دولتی با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری رونمایی شد.

ارائه اطلاعات صحیح شفاف و به روز برای نهادهای حاکمیتی، نهادینه کردن برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح براساس اطلاعات داشبورد، ارائه تصویر واقع گرایانه از عملکرد زیرمجموعه های دولت در راستای شفافیت اطلاعاتی، بسترسازی تبادل اطلاعات مدیریتی میان دستگاه های اجرایی و تحقق بودجه ریزی و تخصیص اعتبارات براساس عملکرد و تناسب هزینه ها متناسب با خروجی های مورد انتظار حاکمیت از جمله اهداف راه اندازی این سامانه به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی در مراسم افتتاح این سامانه دقت عمل و سرعت در انتشار اطلاعات و پاسخگویی به درخواست ها را مورد تاکید قرار داد و در این راستا مسئولین حوزه ریاستی را به تعامل و هماهنگی نزدیک تر با یکدیگر فرا خواند.

واعظی در ادامه تلاش برای ارتقای روحیه نشاط و امید در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: «متاسفانه در گذشته به خاطر اختلافاتی که بین برخی مسئولین و جناح های مختلف کشور بود، فضای یاس و ناامیدی در جامعه به وجود آمده بود و امروز لازم است با همدلی و هماهنگی روزافزون، روحیه نشاط و امید را در جامعه و در میان مردم هر چه بیشتر تقویت کنیم و اهتمام جدی دولت پیشگام و پیشتازی در این مسیر است».

او همچنین لزوم احترام به ارباب رجوع را از سوی دستگاه های مختلف مورد تاکید قرار داد و گفت: «وظیفه همه مسئولین و دستگاه ها توجه و عنایت ویژه به مردم و پاسخگویی شایسته به مطالبات آنان است و ضرورت دارد این موضوع از سوی همه دستگاه ها مورد توجه قرار بگیرد».