آرشیو سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۲
جهان
۲۰

دو خط خبر

دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ رئیس جمهوری امریکا در مصاحبه ای دموکرات ها را «کمونیست چپ گرا» معرفی کرد و گفت: مشکل اصلی دموکرات ها این است که به جای اینکه معقول بوده و پای میز مذاکره بیایند خود را مجبور می کنند که بیشتر و بیشتر چپ گرا باشند. در حال حاضر آنها کمونیست فوق چپ هستند.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه امریکا به دنبال تحقق نتایج مثبت درخصوص بحران سوریه نیست، گفت: «واشنگتن از نتایج به دست آمده در نشست سوچی آزرده خاطر شده است.»

سامانه موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن صبح دیروز دوشنبه یک موشک بالستیک کوتاه برد را به پایگاه نظامی ملک فیصل در خمیس مشیط در عسیر شلیک کرد که به گفته مقام های انصارالله یمن، موشک با دقت به هدف اصابت کرد اما عربستان مدعی است، این موشک را منهدم کرده است.

پادشاه اردن در واکنش به لفاظی های رئیس جمهوری امریکا درباره اسلام تاکید کرد، معتقد است شناخت و درک کافی از اسلام در کنگره و کاخ سفید امریکا وجود ندارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ همزمان با سی امین سال فعالیتش در افغانستان، گزارشی از عملکرد خود در سال 2017 را منتشر کرده و تاکید کرد که همچنان نسبت به مردم این کشور متعهد است.

پلیس میانمار عامل حمله به محل زندگی «انگ سان سوچی» رهبر دوفاکتو این کشور را دستگیر کرد.این فرد «وین ناینگ» 48 ساله و مبتلا به بیماری روانی است.

«زید رعد الحسین» مسئول ارشد حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد، تداوم آزار و اذیت اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار پتانسیل راه انداختن یک درگیری منطقه ای را دارد.

خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر پایبندی کشورش به اصل دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشورها اعلام کرد، پاکستان متحمل هزینه درگیری های داخلی در افغانستان می شود.

ژولیوس مالما، یکی از اعضای سابق حزب کنگره ملی آفریقا جنوبی درباره نشست سرنوشت ساز روز یکشنبه این کشور که با هدف حل بحران ریاست جمهوری آفریقای جنوبی برگزار شده بود، گفت، جاکوب زوما در این نشست گفته، اگر اعضای حزب دوست دارند برای برکناری او تصمیم بگیرند این کار را بکنند اما او هیچ کار اشتباهی نکرده و استعفا نمی دهد.