آرشیو سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۲
سیاسی
۲

آیت الله جنتی: باید صدای اعتراض مردم را شنید

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با بیان این که مسئولان باید با وضع فقیرانه زندگی کنند تا فقرا از غصه دق نکنند، تاکید کرد: باید صدای اعتراض مردم را شنید.

به گزارش فارس، وی در نشست هماهنگی برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با بیان این که «من نگران سال آینده ام که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد» افزود: چرا که باید احتمالات را بررسی کرد و مدنظر قرار داد. وضعیت معیشتی مردم بسیار بد است.البته من وارد این حوزه نمی شوم؛ چون کاری از دستم برنمی آید؛ اما زمانی که غذا می خورم ناراحتم که چرا ما دست ما به دهانمان می رسد ولی برخی دیگر از مردم این امکان را ندارند. وقتی وضع معیشتی بد باشد همین فقرا در خیابان اعتراض می کنند چرا که نمی توانند زندگی را تحمل کنند.دبیر شورای نگهبان گفت: ما نمی توانیم توقع داشته باشیم که صدای اعتراض کسی بلند نشود؛ صدای اعتراضات باید بلند باشد اما باید طبق موازین قانونی صورت گیرد. وی افزود: ما یک مجموعه وظایف عمومی داریم و باید مانع حرکت ماشین های میلیاردی در خیابان ها باشیم. مردم مستضعفی که نان برای خوردن ندارند این ماشین های گران قیمت را در خیابان ها می بینند؛ باید به فکر اینها بود.

دبیر شورای نگهبان مساله امروز را توطئه براندازی نظام و اسلام عنوان کرد و بیان داشت: باید توطئه ها را خنثی کرد و مساله براندازی را جدی گرفت.