آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۲۶۲
خودرو
۱۶

جهان خودرو

سرمایه گذاری برقی پورشه دوبرابر شد

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی پورشه اعلام کرد سرمایه گذاری در بخش تولید خودروهای برقی را دوبرابر خواهد کرد. به گزارش فوربس این تولیدکننده خودروهای لوکس قصد دارد ظرف پنج سال پیش رو حدود 8 میلیارد دلار برای ساخت مدل های برقی سرمایه گذاری کند.

این مبلغ صرف تمرکز پورشه بر تولید مدل های هیبریدی قابل شارژ و مدل های تمام برقی خواهد شد. این سرمایه گذاری به دو بخش هزینه خرید تجهیزات و هزینه تولید و توسعه این خودروها تقسیم شده است. سهم بخش تجهیزات حدود 5 میلیارد دلار و سهم بخش تولید و توسعه حدود 3 میلیارد دلار پیش بینی شده است. اولیور بلوم، رئیس هیات مدیره پورشه در این مورد گفت: «ما سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل برقی را از 3 میلیارد یورو به بیش از 6 میلیارد یورو افزایش داده ایم. در کنار تولید موتورهای درون سوز خود، در این تصمیم، آینده را در نظر گرفتیم.»

نسخه جدید سانتافه لو رفت

دنیای اقتصاد: تصویری از نسخه جدید خودروی سانتافه پیش از رونمایی رسمی آن در یک وب سایت کره ای منتشر شد. به گزارش پایگاه تخصصی موتوروان، این خودرو هیچ شباهتی به نسخه های گذشته ندارد و طراحی ظاهری آن به وضوح از شاسی بلند کونا و نکسو، محصول جدید هیوندایی تاثیر پذیرفته است.

طراحی چراغ های جلو و چراغ های مه شکن در این نسخه شاهد تغییرات زیادی نسبت به مدل های پیشین بوده است. در داخل اتاقک خودرو نیز در مقایسه با نسخه های قبلی با فضای لوکس تری مواجه می شویم که فضای داخلی این مدل را تا حدودی شبیه خودروهای برند جنسیس کرده است. در بخش موتور این خودرو با سه گزینه روبه رو هستیم که یکی از آنها یک موتور توربوشارژ دو لیتری جدید است. سامانه ترمز اضطراری در کنار سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی جدید و مسیریاب اینترنتی هیوندایی جزو نوآوری های این نسخه سانتافه به شمار می رود.