آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۱
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

*40 سال ثبات در زیر پرچم اسلام و ولایت فقیه، همان چیزی است که غرب را به شدت عصبانی کرده است. در 22 بهمن امسال جهانیان خواهند دید که این انقلاب از سال های گذشته جوان تر، ولایتمدارتر و قدرتمندتر است.

3152021

* جوان دهه هفتاد هستم. وصف انقلاب اسلامی 57 را از رسانه ملی یا از زبان بزرگان شنیده ام. اما می دانم شهیدانی که برای این انقلاب و پابرجا ماندن پرچم عزیزمان داده ایم هدفی داشتند که آن هدف را من نیز دارم و برای سرافرازی کشور نه تنها در راهپیمایی 22 بهمن بلکه در همه عرصه ها اعم از علمی و دفاع از کشورم حضور خواهم داشت و از این ستون در کیهان دهه فجر را به مردم ایران به خصوص دهه هفتادی ها تبریک عرض می کنم.

محمدطاها-ص

* دل هر انسان با انصاف و باوجدان از مظلومیت نظام و انقلاب می سوزد. این همه خدمات آب رسانی، گازرسانی، برق رسانی و راه سازی و... بعد از انقلاب در کشور صورت گرفته ولی دریغ از اینکه در رسانه ملی کشور این خدمات بازگو شود و با وضعیت کشور در زمان قبل از انقلاب مقایسه ای صورت بگیرد.

محمدی

* امام خمینی(ره) به ما و شما مسئولان یاد دادند که به جای نگاه به خارج به توان داخلی کشور تکیه بکنیم. یاد دادند ناتوانی خود را به حساب انقلاب و نظام نگذاریم. یاد دادند به خاطر قدرت و منافع حزبی به دشمنان گرا ندهیم و موجب به طمع انداختن بیگانگان نشویم.

95900914

* رئیس دولت در زمان انتخابات دو دوره قبل شعار اشتغالزایی می داد اما امروز پیگیری مردم از دولت در مورد اشتغالزایی را حواله به آقای نوبخت می دهد! پس پاسخگو بودن رئیس جمهور نسبت به تعهداتی که به مردم داده است چه می شود؟

17000936

* آقای روحانی، حقوق یک کارگر کمتر از یک میلیون و پانصد هزار تومان است و قیمت دلار در بازار 4800 تومان شده است و با یک محاسبه سرانگشتی می توان قدرت خرید مردم را سنجید. به گفته خود شما ملاک نرخ تورم، جیب مردم است، امیدوارم با این جیب خالی مردم دیگر به تورم تک رقمی اشاره نکنید!

52760919

* هر حادثه طبیعی مثل سیل و زلزله که در کشور به وجود می آید بلافاصله نیروهای سپاه در محل حادثه حضور پیدا کرده و امدادرسانی می کنند و بازسازی را با سرعت و استحکام آغاز می کنند ولی عده ای از خدا بی خبر هم در داخل و هم در خارج علیه سپاه مشغول سیاه نمایی هستند. مظلومیت سپاه و سپاهیان دل هر انسان صاحب وجدان را به درد می آورد.

00490911

* اکنون انقلاب اسلامی چهل سال، تمام فتنه ها و توطئه ها را از سر گذرانده و به درختی تنومند تبدیل شده، ولی آفت اشرافیت دولتی، خطر بزرگی است که می تواند نظام را دچار چالش کند. امیدواریم مدیران ارشد که به این آفت مبتلا شده اند آن را از خود دور کنند.

ابوالقاسمی

* آقای رئیس جمهور بعد از 5 سال گره زدن همه چیز کشور به کدخدا در برجام، حال می گوید مشکل خودمان را هیچ کس جز خودمان حل نخواهد کرد. البته جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعت است ولی مشکل این است که بعضی از مسئولان با ملت خود صادق نیستند.

68580919

* از این گفته آقای رئیس جمهور که در مصاحبه خود گفته اند در یازده ماه اخیر 700 هزار شغل ایجاد کرده نزدیک بود شاخ دربیاوریم. اگر چنین است پس چرا کارخانه ها یکی پس از دیگری تعطیل می شوند و قیمت اجناس هر روز بالاتر می رود؟

تقوی

* با توجه به مطلب و اظهارات منتجب نیا و قبلا هم مجید انصاری در کمیسیون فرهنگی، به نظر می رسد این حضرات گویا با ضروریات دین مشکل دارند و الا از کسی که عنوان ثقه الاسلام و حجت الاسلام را یدک می کشد اگر واقعا علم دین را آموخته باشد نباید چنین تفکری داشته باشند.

اسدالله عشقی

* قرآن بارها به حجاب زن توجه ویژه ای داشته وحجاب را برای بانوان واجب کرده است. حال متعجبم که چرا برخی در لباس روحانیت برخلاف نص صریح کلام خداوند در قرآن سخن می گویند! این رفتارها آرامش جامعه و عفت بانوان را آماج حمله قرار داده است.

نعمتی

* کسانی که با وجود حجاب بانوان در جامعه مخالفت می کنند همان سخنانی را تکرار می کنند که دشمنان اسلام و ایران سرافراز سال ها است به آن می پردازند. این عده خواسته یا ناخواسته تریبون اسلام هراسی در داخل کشور شده اند.

37670919

* غرب زدگان داخلی بعد از اینکه دیدند جامعه میلی به باج دادن به غرب ندارد به فکر این افتادند که اسلام را به هر نحوی شده زیرسوال ببرند و یکی از این حماقت های دشمنان داخلی بحث حجاب بانوان است اما غیرت زنان و مردان ایران اسلامی بارها توطئه ها را خنثی کرده است و این بار همچنین خواهد شد.

آ- مسقطی

* روزنامه ارگان دولت در شماره چهارشنبه 11/18 با انتخاب تیتر «برای زنان حصارکشی نکنید» به جای بیان الگوهای دینی به گفت وگو با منیژه حکمت و مهتاب کرامتی پرداخته و خواسته است از زبان این خانم های بی اطلاع از فرهنگ دینی، به جامعه دینی آموزش بدهد! واقعا مایه شرمندگی است!

حسینی

* معلوم نیست چه دستی در کار است که اصلاح طلبان مفسدین اقتصادی مثل شهرام جزایری را به عنوان کارآفرین و نخبه اقتصادی معرفی می کنند و با رسانه های خود این افراد دارای سابقه سوء را می خواهند در اذهان مردم تطهیر کنند.

16390915

* وزیر صنعت باید پاسخگو باشد که با توجه به واردات انبوه خودروهای فرانسوی به کشور چرا در طی این مدت قطعه سازان ایرانی در این کار سهیم نشده اند و ایران فقط دروازه باز ورود خودروهای فرانسوی بوده است و سهم ایران فقط حمل خودروها تا نمایشگاه ها یا انبارها بوده است!

1217021

* آمپول «سیکلوفسفامید» که برای بیماران سرطانی است و تاخیر در استفاده بیمار از آن منجر به مرگ او می شود مدتی است توسط شرکت پخش کننده وارد شده ولی به علت نوسانات ارز توزیع نمی شود؟! یکی از بیمارستان های دارای بیماران سرطانی بیمارستان سیدالشهداء(ع) اصفهان است که مدتی است این آمپول به آن تحویل نشده است. چرا؟ متاسفانه معاونت بهداشت هم گویا نتوانست از پس شرکت توزیع کننده این دارو برآید!

دکتر طوسی- داروساز

* کوچه های محله های خیام و مولوی پر از افراد معتاد شده که صبح تا شب پشت منازل مشغول کشیدن یا خرید و فروش مواد مخدر می باشند. هیچ کدام از شهروندان ساکن منطقه احساس امنیت نمی کنند. چرا مسئولان امر این وضعیت اسفناک را می بینند و بی تفاوت هستند؟

بیگ زاده

* پله برقی پل عابر پیاده ورودی مدیران، روی بلوار شهید نوروزی در سمنان که فقط هنگام افتتاح روشن شد و دیگر مردم روشن بودن او را ندیدند. چرا؟ تا به حال عبور مردم از عرض این بلوار دو کشته داده است؟! لطفا این پله های برقی را روشن کنید!

13550912

«پاسخ روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای»

در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 96/10/25 با عنوان «پیچ های خطرناک در جاده زابل- زاهدان» به آگاهی می رساند؛ محور زاهدان- زابل به طول 210 کیلومتر به صورت راه اصلی و با عرض 11 متر و بر اساس مشخصات فنی و استانداردهای موجود در کشور احداث شده است و قوس های محور نیز از شعاع مناسبی برخوردار هستند.

مطلب مورد اشاره هموطن گرامی مربوط به پیچ پشت پل نهراب است که به واسطه نیاز به پل جدید در باند دوم این محور که جزو برنامه های استان می باشد، ایجاد شده و در این قسمت سه خط عبوری تبدیل به یک خط عبوری می گردد، با این وجود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در راستای افزایش ایمنی محور، اقدام به نصب تابلوهای مورد نیاز و علائم هشداردهنده برای کاهش سرعت وسائط نقلیه نموده است و همچنین هم اکنون دستگاه های سنگین این اداره کل در حال فعالیت جهت افزایش شعاع قوس در نقطه مورد نظر می باشند.

شایان ذکر است پیگیری های لازم نیز در وزارت متبوع جهت تسریع در اتمام پل جدید نهراب به منظور برقراری ایمنی کامل عبور و مرور در این مقطع از محور صورت گرفته است.