آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۵
ایران زمین
۱۹

ترافیک افتتاح طرح ها در استان ها

گروه ایران زمین/ در روزهای پایانی دهه فجر افتتاح طرح های اقتصادی در استان های مختلف ادامه یافت تا زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار فراهم شود.

زاهدان - معدن سنگ گرانیت «لار»زاهدان با اعتبار 10 میلیارد ریال یکی از این طرح هاست که با حضور «محمدرضا فیاض»مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در این شهرستان افتتاح شد. «نادر میرشکار» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: می توان از این معدن سالانه چهار هزار تن سنگ گرانیت استخراج کرد. این معدن زمینه اشتغال 10 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

اهواز - عملیات اجرایی طرح ملی بازآفرینی شهری و تقاطع غیرهمسطح مسیر پل ششم در اهواز هم با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان آغاز شد. «عباس پورسلان»مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان اظهارداشت: طرح بازآفرینی شهری در اهواز بخشی از طرح ملی بازآفرینی شهری است که همزمان در 20 استان کشور آغاز شده است. این طرح در زمینی به مساحت پنج هکتار تعریف شده و برای اسکان مجدد بخشی از اهالی شهر اهواز ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی در نظر گرفته شده است.

سنندج - سه طرح راه و شهرسازی و منابع طبیعی نیز با اعتباری بیش از 22 میلیارد ریال در شهرستان سروآباد کردستان به بهره برداری رسید.

«فرزاد شمس»سرپرست فرمانداری سروآباد در این باره تصریح کرد: بهره برداری از راه روستایی ژریژه به کولیج در بخش مرکزی به طول چهار کیلومتر آغاز شد. طرح جنگلکاری دو منظوره در سطح 240 هکتار از اراضی ملی نیز به همت منابع طبیعی شهرستان سروآباد و با هدف احیای جنگل در منطقه پایگلان بخش مرکزی با اعتباری بیش از 2 میلیارد ریال افتتاح شد که در این منطقه گونه های درختی از نوع گونه های جنگلی اقتصادی کاشته می شود.

تبریز- آذربایجان شرقی هم با افتتاح و راه اندازی چندین طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان های مختلف همراه بود. چند طرح عمرانی و خدماتی در روستاهای منصورآباد، تازه کند، خشندرق، کلقان و نوشهر در بخش تیکمه داش شهرستان بستان آباد شامل احداث پل، آسفالت ریزی، جدول گذاری، دیوارسنگی، پارک روستایی، خانه ورزش با بیش از 11 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد. هشت طرح عمرانی، خدماتی و صنعتی نیز در شهرستان بناب افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. برای احداث، تکمیل و بهره برداری از این طرح ها 87میلیارد ریال هزینه شده است.